جمعه 31 فروردین 1403

پایگاه خبری موج برنا - سیروس شفقی در ابتدای جلسه ضمن گرامیداشت ایام دهه فجر ابراز داشت: پیروزی انقلاب اسلامی یک معجزه الهی بود که توانست با اراده مردم و رهبری امام خمینی در مقابل استکبار جهانی  به پیروزی برسد.

وی با تشکر از اصحاب رسانه برای حضور در برنامه های مختلف دولتی افزود: امیدواریم این نشست های خبری در فاصل کوتاه ادامه داشته باشد ودر نشست های خبری پاسخگوی سوالات شما باشیم. وی با اشاره به پاسخگو بودن خود گفت:  اگر مدیری پاسخگو نباشد کارش صحیح نخواهد بود و به مشکل بر خواهد خورد.

فرماندار رشت در  ادامه به برنامه های فرمانداری در  دهه فجر اشاره و بیان داشت:۱۸۶ پروژه با اعتباری بیش از ۱۳۶۸ میلیارد تومان در دهه فجر به بهره برداری خواهند رسید که از این میان  ۱۵۴ پروژه مربوط به بخش دولتی است که با اعتباری بیش از ۱۷۵ میلیارد تومان خواهد بود و ۳۱ پروژه  نیزمربوط به بخش خصوصی با اعتباری بالغ بر  ۱۱۴۱ میلیارد تومان است. وی در ادامه گفت: کشتارگاه صنعتی طیور مروارید، بیمارستان پارس، شرکت ساخت ورق‌های پوشش، آریا پویا، شرکت صنعت آلومینیوم گیلان و شرکت پروفیل و پنجره دیلمان از پروژه‌های افتتاحی در دهه فجر امسال در رشت است.

این مقام عالی دولتی شهرستان رشت با اشاره به انتخابات پیش رو با ابراز امیدواری به این که انتخابات بسیار خوبی را شاهد باشیم ابراز داشت: در انتخابات گذشته مجلس در آستارا از شهرهایی بودیم که هیچ گونه شکایتی در آن مطرح نشده بود، این در حالی بود که آرای انتخابات بسیار به یکدیگر نزدیک بود و آستارا همیشه در انتخابات جنجال های زیادی داشت. اکنون نیز  همان سیاست های انتخاباتی  در رشت  به کار خواهیم بست. آن چه به دنبالش هستیم انتخاباتی سالم و اجرای مر صحیح قانون خواهد بود و به هیچ احدی هم اجازه دخالت در انتخابات را نخواهیم داد.

فرماندار رشت با اشاره به این که به خرد کردن بودجه اعتقادی ندارم تصریح کرد: این که همه جا خرج کنیم و کاری انجام نشود درست نیست. هرچند من یک ماه بعد از کمیته برنامه ریزی شهرستان آمدم و دخل و تصرفی در بودجه امسال نداشتم. ولی در سال آینده کاری خواهم کرد که لمس این موضپوع را ببینید.

شفقی با اشاره به اولولیت های خود در فرمانداری رشت گفت: ما در ابتدا که آمدیم سعی کردیم ارزیابی درستی از شاخص های شهرستان داشته باشیم. من با مطالعه شاخص های شهرستان به آماری رسیدم که قانع نشدم و خدمت استاندار محترم گیلان رفتم . من خلاصه آمار را خدمت استاندار ارائه کردم  و گفتم باید یک سری شاخص ها را برای شهرستان داشته باشیم. این جلسه منجر به آن شد که روز جمعه گذشته به اتفاق مدیران فرمانداری جلسه ای  تشکیل شد و اتفاقات خوبی هم پیش آمد. وی اضافه کرد: در همین جلسه بود اعتبار محور خمام به خشکبیجار را به نتیجه رساندیم یا  اهالی ما در سراوان یکی از درخواست هایشان آب شرب بهداشتی بود  که سیاستگذاری خاصی برای آن نشده بود که در همان جلسه با استاندار این  مساله را تمام کردیم که ۷۵۰میلیون اعتبار برای آن اختصاص دادیم.

 

فرماندار رشت در ادامه بیان داشت: شاید یکی از حلقه های مفقوده ای که در بحث مدیریت شهری رشت می بینید و باید آن خلاء را از بین ببریم جایگاه عوارضی است. اگر عوارض تثبیت شود آن عوارض در زندگی مردم تاثیر خواهد داشت. من در زمان ورودم به فرمانداری اولین کارگروهی که تشکیل دادیم در همین زمینه بود و امیدواریم  ما با جدیتی که در پیش گرفتیم و بیشتر خواهد شد تا جایی که در توانمان هست عدالت را برای شهروندان ملموس کنیم. وی با اشاره به اینکه هنوز بودجه شهرداری به فرمانداری تحویل داده نشده گفت: در صورت ارائه بودجه اگر فرصت ما هم کم باشد به صورت شبانه روزی کار می کنیم و وی همچنین گفت: اگر در بخش عوارض بودجه دقت داشته باشیم خیلی از مشکلات کاسته خواهد شد.

سیروس شفقی با اشاره به برنامه های گردشگری در شهرستان گفت: در استان ما گردشگری جایگاه خودش را به جاذبه های طبیعی دارد. من خودم بیش از یک دهه در رشت زندگی می کردم یکی از دغدغه های من این ترافیکی بود که وقتی با خانواده  به طبیعت می رفتیم آزار می داد ما در حال برنامه ریزی هستیم که همه فرصت ها که در حاشیه شهر است را بتوانیم بدست آوریم.  وی افزود: دوست دارم هر سه ماه خبری برای شما بدهیم. اقدامات خوبی انجام شده و ما به زودی شاهد اقدام بی نظیری خواهیم بود که فعلا اعلام نمیکنم. وی افزود:  اعتقادی به کارهای فانتزی ندارم. سعی میکنیم خبرای خوبی برای شما داشته باشم. چون این مسائل نهائی نشده اعلام نمیکنم و امیدوارم در نشست خبری آینده رسانه ای شود.

فرماندار رشت در انتها تاکید کرد: سعی میکنم اخباری را به شما برسانم که امید کاری به همگان نشان دهم و خودم را آدم کارهای سخت میدانم. وی همچنین گفت: در آستارا سعی کردم بودجه را بیشتر برای شهرستان خودم جذب کنم  و همین را برای رشت نیز در نظر دارم.




 

Share
نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
.:. کلیه حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی موج برنا محفوظ میباشد . استفاده از مطالب این پایگاه خبری با ذکر منبع بلامانع است .:.
2016 © Moje Borna