سه شنبه 29 اسفند 1402

اولین نشست منطقه ای ادارات انتقال خون استان با حضور دکتر نیکفر نماینده مردم شهرستان لاهیجان ، احمد مرادی مدیرکل انتقال خون گیلان  ، احمدی فرماندار شهرستان لاهیجان،معاونین اداری و فنی ، مدیران پایگاههای اقماری شهرستانها  صبح روز پنجشنبه 16 دی در شهر لاهیجان برگزار شد .

پایگاه خبری موج برنا - مرادی مدیرکل انتقال خون گیلان  به اهداف این نشست اشاره کرد و گفت  : ارائه گزارش توسط شهرستانها ، بررسی مشکلات ، ترسیم و برنامه ریزی برای سه ماه آینده و اهدافی که سازمان در سند راهبردی سال 95 برای انتقال خون ترسیم کرده است مورد بررسی و تحلیل قرار گرفت .
وی  شهرستان لاهیجان را مرکز و قطب شرق انتقال خون گیلان دانست و  خاطرنشان شد : در هر فصل یکبار در یک منطقه از استان نشست های منطقه ای را در راستای پیشبرد اهداف سازمان و رسیدن به جایگاه واقعی انتقال خون در استان برگزار خواهیم کرد .
مدیرکل انتقال خون گیلان  جنبه تبلیغ و اطلاع رسانی از وضعیت و جایگاه انتقال خون استان را ضروری دانست و اظهار کرد :  با توجه به اینکه در تمام حوادث خون نقش مهمی دارد ولی متاسفانه این نقش خیلی پررنگ دیده نشده است و هر مسئولی که پرسه رگ تا رگ را مشاهده میکند به اهمیت و جایگاه انتقال خون پی می برد و در این اجلاس که یک اجلاس استانی است با حضور نماینده و فرماندار  شهرستان لاهیجان ، امید است امر اهدا خون بیش از پیش ترویج پیدا کند.
احمد مرادی با بیان اینکه از پتانسیل برخی شهرها باید برای شهرهای کوچک تر استفاده شود گفت : همه شهرهای استان برای انتقال خون  در رساندن خون سالم به بیماران اهمیت دارند و در این راستا باید با نگاه جدیدی به انتقال خون و اهدا خون برای رسیدن اهداف سازمان پیش برویم .
وی ضمن تشکر از زحمات تمامی دست اندرکاران انتقال خون استان و سازمانهای مردم نهاد افزود : باید  سازمانهای مردم نهاد بیشتر در راستای شناساندن و اطلاع رسانی به مردم با اهدا خون ، فرهنگ اهداخون و نجات جان بیمار فعالیت داشته باشند .
مرادی  انجمن داوطلبین اهداخون را یکی از بازوان با اهمیت و تاثیرگذار انتقال خون دانست و تاکید کرد : این انجمن به مدیریت علی پورآرمند بمدت 10 سال می باشد که بعنوان نخستین انجمن اهداکننده خون کشور در استان گیلان در حال فعالیت است و بدون وجود اهداکننده خون نه تنها نجان جان هیچ انسانی میسر نیست بلکه وجود انتقال خون نیز معنی پیدا نمی کند .
مدیرکل انتقال خون گیلان  خبر از روند روبه رشد انتقال خون استان در 9 ماه اخیر داد و اظهار کرد : از برنامه های دیگر سازمان نهادینه کردن رفتارسازمانی است که به مدیران ابلاغ خواهد شد که مدیران نیز به زیرمجموعه های خود ابلاغ کنند و با یک مدیریت صحیح و کامل با کمک تمامی دست اندرکاران و سازمانهای مردم نهاد به سوی افق روشن تری حرکت کنیم.


دکترنیکفر نماینده مردم شهرستان لاهیجان و سیاهکل و عضو کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی گفت : درود می فرستیم به روح شهدا دفاع مقدس و شهدای مدافعان حرم که عمق استراتژیک جمهوری اسلامی ایران را به هزاران کیلومتر آنطرف تر بردند تا ما احساس امنیت داشته باشیم و امیدواریم که به وظایف خود آشنا باشیم و نسبت به شهدا این وظایف را ادا کنیم.
نیکفر فرموده امام خمینی (ره) که مردم ولی نعمت ما هستند و همه ما وظیفه داریم به ولی نعمت های خود خدمت کنیم  را خاطرنشان شد و افزود : با برنامه ریزی های بیشتر برای تمامی شهرهای استان ، وضعیت سازمان انتقال خون استان ارتقاء داده خواهد شد و ما نیز ظرفیت ها و امکانات برخی پایگاههای شهرهای لاهیجان را افزایش خواهیم داد.
وی با بیان اینکه  انسان با تجربه اهدا خون و کمک به همنوع و انجام این عمل خیر و ایثارخون با نشاط می شود اظهارکرد : به موضوع ترویج و آموزش و اطلاع رسانی اهداخون باید بیش از پیش اهمیت داده شود و در این راستا باید با برنامه ریزی منسجم تر قدم برداشت .
نیکفر با بیان اینکه در حوزه پژوهشی و شرکت های دانش بنیان که قطعا سازمان انتقال خون هم باید از نتایج این پژوهش ها بهره مند شود اقدامات خاصی برای لاهیجان صورت گرفته گفت: متاسفانه این شهرستان علیرغم اینکه دومین شهر مهم گیلان است، جایگاه پارک علم و فناوری نداشته و در این زمینه محروم بود.
وی در ادامه با بیان گیلان در حوزه سلامت باید از فرصت بدست آمده در کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی استفاده بهینه کند افزود: رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گیلانی است و سه نفر از اعضای این کمیسیون هم گیلانی هستند که میطلبد مدیرکل انتقال خون گیلان از این فرصت برای پیشبرد برنامه ها و اهداف خود استفاده کند تا اقدامات لازم برای ارتقاء انتقال خون گیلان صورت گیرد.

نیکفر در پایان خبر داد : برای استان گیلان با پوشش شرق گیلان یک دستگاه اتوبوس سیار انتقال خون در نظرگرفته شده است.
در پایان این نشست از تیم سیار انتقال خون استان و مسئول پایگاه آستاراکه در زمان محدود آمار بالایی نسبت به شاخص جمعیت ارائه داده اند توسط مدیرکل انتقال خون استان گیلان تقدیر شد.





Share
نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
.:. کلیه حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی موج برنا محفوظ میباشد . استفاده از مطالب این پایگاه خبری با ذکر منبع بلامانع است .:.
2016 © Moje Borna