چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403

به گزارش پایگاه خبری موج برنا - موسی زاده رئیس سبک  پاهویوت استان گیلان از زحمات و حمایتهای  دکتر حسن زاده رئیس ، استاد رفعتی دبیر و استادرضازاده مسئول کمیته فنی هیئت ورزشهای رزمی گیلان و همچنین استاد مرتضی  گل آرا سرمربی تیم و بنیانگذار این سبک در استان گیلان تشکر و قدردانی کرد و با بیان اینکه 27 بازیکن آماده برای اعزام به مسابقات داشتیم صبح امروز در مصاحبه با خبرنگار پایگاه خبری موج برنا گفت : بدلیل مشکلات مالی و با کمک و حمایتهای دکتررفیعی رئیس مرکزآموزش و پژوهش مجمع متخصصین استان و حاج حسین کارگرنیا عضوشورای اسلامی کلانشهر رشت فقط  11 نفر از بازیکنان به این دوره از مسابقات اعزام شدند .

وی افزود : در صورت اعزام کامل تیم که با تمرینات منظم از آمادگی بسیاربالایی برخوردار بودند می توانستیم دستاورد درخشانتر و بی سابقه ای در طول تاریخ مبارزات تایلندی در ایران از سوی گیلان به ثبت برسانیم .

موسی زاده گفت : متاسفانه هزینه های بالای حضور در رقابتهای کشوری سبب عدم بازخورد مطلوب  در رشته های رزمی خواهد شد.

رئیس سبک  پاهویوت گیلان افزود : امید است مسئولین استان با توجه به توفیقات خوبی که رزمی کاران گیلانی رشته های مبارزات تایلندی در مسابقات مختلف در سنوات گذشته تحصیل کرده اند, نگاه ویژه ای به رشته های رزمی داشته باشند .

موسی زاده یادآور شد : نفرات منتخب این مسابقات به رقابتهای آسیایی پاهویوت که در بهمن ماه سال جاری در کشورگرجستان برگزار خواهد شد اعزام می گردند .

اعضا تیم گیلان در رده سنی جوانان :

حسن جمشیدی در وزن 54- و سید محمدجواد صفوی در وزن 71-

و در رده سنی بزرگسالان ;

در اوزان 57- هادی آبرون ، 60- عباس آرمون ، 63/5_ بنیامین نعمتی ، 67- محمدگلزار ، 71- آرمین حقدوست ، 75- بیژن آقائی نژاد ، 81- کامران صفرزاده ، 86- صابرسعیدی و  90- نیما رضی زاده می باشند که  مرتضی گل آرا ( بنیانگذار سبک پاهویوت (تای – فایت ) استان گیلان )  سرمربیگری و  اصغرموسی زاده ( رئیس سبک پاهویوت ( تای-فایت) گیلان) سرپرستی آن را بر عهده دارند .

مسابقات قهرمانی پاهویوت کشور و انتخابی بازیهای آسیایی با حضور تیمهایی از سراسرکشور از روز 25 آذر به مدت 2 روز در سالن پارس تهران در سه رده سنی نوجوانان ، جوانان و بزرگسالان برگزار خواهد شد .

پاهویوت PAHUYUTH روش چند وجهی مبارزه تایلندی است که بیشتر روی فنون سنتی تمرکز دارد و تاریخچه آن به دو هزار سال قبل باز می‌گردد و در واقع قوم تای در ابتدا هنر رزمی را تمرین می‌کردند که چای‌یوت CHAIYUTH نامیده می‌شد اما از دوره سوخوتای این هنر تبدیل به پاهویوت شد و اکنون شامل پنج روش مبارزه «لینگ لوم»، کادچرگ، موی پلام، کرابی کرابونگ، دفاع شخصی و اجرای کاتا که ترکیبی از برترین فنون دست خالی و فنون مرتبط با سلاح مانند چوب کوتاه و بلند است و به صورت تخصصی برای حمله و دفاع از آن استفاده می‌شود.

سبک رزمی پاهویوت از سال ۲۰۰۷ در ایران پایه‌گذاری شد و اکنون یکی از سبک‌های رسمی فدراسیون ورزش‌های رزمی بوده که به تایید وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک جمهوری اسلامی ایران نیز رسیده است.

/ سمیه عظیمی


 

 

Share
نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
.:. کلیه حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی موج برنا محفوظ میباشد . استفاده از مطالب این پایگاه خبری با ذکر منبع بلامانع است .:.
2016 © Moje Borna