سه شنبه 29 اسفند 1402

 

پایگاه خبری موج برنا - نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری به سیلی محکم ملت ایران به فتنه‌گران در 9 دی سال 88 اشاره کرد و افزود : برخی می‌خواهند فتنه‌گران را از زباله‌دان تاریخ بیرون آورند.

 

 

 

 

 

وی به دشمنی یزید با حقیقت اسلام و قرآن اشاره کرد و خاطرنشان شد : امام حسین (ع) مفسر حقیقی قرآن و مدافع دین پیامبر اکرم (ص) بود و اسلام را به صورت صحیح به جامعه بشری معرفی کرده است.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد : مخالفان اسلام واقعه کربلا را ایجاد کردند  و یزیدیان و بنی‌امیه با تمام قوا وارد میدان شدند تا اسلام را محو کنند و امام حسین (ع) با احساس خطر در از بین رفتن اسلام و قرآن قیام کرد و این حرکت تاکنون محور آزادی‌خواهی در جهان شده است.

*قیام امام حسین (ع) محور آزادگی در جهان

حجت‌الاسلام پروایی، قیام امام حسین (ع) را محور آزادگی در جهان خواند  و گفت : انقلاب اسلامی بر گرفته از الگوی قیام امام حسین (ع) است و آنها که می‌خواهند با فساد مبارزه کنند شعار «زیر بار ذلت نمی‌رویم» را سر می‌دهند.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه آزادی، عزت و شرف جامعه به برکت شعار «زیر بار ذلت نمی‌رویم» است، افزود: در دوران دفاع مقدس پیروزی رزمندگان به برکت الگوگیری از قیام عاشورا کسب شده است.

وی  ورود فرهنگ اهل بیت (ع) به زندگی را سبب پیروزی در امور خواند و یادآور شد: قرآن در مورد عصمت به سه نکته ولایت، اطاعت‌پذیری و برقراری رابطه عاطفی با اهل بیت (ع) تاکید کرده است.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری، ایمان را باور قلبی، زبانی و در عمل توصیف کرد و افزود: بسیاری گفتند امام حسین (ع) را دوست داریم اما در کربلا مردود شدند.

پروایی با بیان اینکه ولایت‌پذیری با اطاعت کامل می‌شود اظهار کرد: آنها که ادعای ولایتمداری دارند اما خلاف آن عمل می‌کنند از حیطه ولایت خارج می‌شوند.

*عزاداری‌ها نشان‌دهنده مودت اهل بیت (ع)

پروایی با بیان اینکه  برگزاری مراسم عزاداری‌ها نشان‌دهنده مودت به اهل بیت (ع) است افزود : امام حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است.

وی به حضور جمعیت 30 میلیون نفری در اربعین حسینی (ع) اشاره کرد و گفت: نور امام حسین (ع) هیچگاه خاموش نمی‌شود اگر قیام امام حسین (ع) را تنها عزاداری و گریه بدانیم، ساده‌اندیشی است.

وی  اقدام فداکارانه در زمان احساس خطر را از درس‌های کربلا دانست و اظهار کرد: صبر و بصیرت از درس‌های کربلاست و انسان با مشاهده حق و باطل باید از حق تبعیت کند.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه امام حسین (ع) در قلب شیعیان جا دارد، خاطرنشان کرد: شناخت نیاز زمان از درس‌های کربلا است و اگر به این شناخت دست پیدا نکنیم با شکست مواجه می‌شود.

*فتنه جدی گرفته شود

وی بر جدی گرفتن فتنه تاکید کرد و یادآور شد: مساله فتنه با آبروی نظام، خون شهدا، ولایت، حیثیت، شرف و آزادی ملت بازی کرده است.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه برخی از افراد با گل‌آلود کردن اوضاع برای دنیای خود و فرزندان‌شان پشت شهدا و ولایت را خالی کردند، اظهار کرد: قیام 8 دی مردم گیلان و 9 دی مردم ایران در سال 88 سیلی محکمی به فتنه‌گران بود.

پروایی بر حرکت در مسیر مقام معظم رهبری تاکید کرد و گفت : اگر می‌خواهیم روزی بر قله دنیا بایستیم باید پشت ولی فقیه باشیم اما برخی از افراد مطالبی بیان می‌کنند و خون شهدا را زیر سؤال می‌برند.

وی با بیان اینکه سخنان افراد مذکور موجب سوء استفاده شبکه‌های بیگانه و منافقین می‌شود گفت : نظام اسلامی ثمره خون شهداست و اگر در جامعه خیانت، فساد و اختلاس وجود دارد به خاطر گوش نکردن به سخنان ولی زمان است.

*برخی می‌خواهند فتنه را از زباله‌دان تاریخ بیرون آورند

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه فتنه سال 88 با خلق 8 دی گیلانی‌ها و 9 دی مردم ایران به زباله‌دان تاریخ انداخته شد، متذکر شد: برخی می‌خواهند فتنه را از زباله‌دان تاریخ بیرون آورند.

پروایی به پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و خاطرنشان شد : انقلاب اسلامی آمریکا را شیطان بزرگ می‌داند و به دهان دشمنان دین و داعش زده است.

وی افزود: برخی در فتنه سال 88 با سرپیچی از قانون جبهه دشمن را شاد کردند.

پروایی ادامه داد :  سال 88 سران فتنه برای رسیدن به قدرت کشور را تا لبه پرتگاه بردند اما تاکنون به اشتباه خود اعتراف نکردند.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری در پایان بر پاسداری از خون شهدا تاکید کرد و گفت: هر جا منکر را مشاهده کردیم باید با آن مقابله کرده و از معروف دفاع کنیم.

 

 

Share
نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
.:. کلیه حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی موج برنا محفوظ میباشد . استفاده از مطالب این پایگاه خبری با ذکر منبع بلامانع است .:.
2016 © Moje Borna