جمعه 31 فروردین 1403

پایگاه خبری موج برنا - غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی با حضور در غرفه خبرگزاری خانه ملت در بیست و دومین دوره نمایشگاه مطبوعات در واکنش به انتخاب میشل عون به عنوان رئیس جمهور لبنان بعد از گذشت 900 روز از عمر این کشور که بدون ریاست جمهوری سپری شد، گفت: پیش از انتخاب عون تصور می شد صهیونیست ها قدرت عمل خوبی در قبال همراهی سیاست خارجی لبنان با خود داشته و درجه نفوذ خود را افزایش داده اند.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس تصریح کرد: اما انتخاب میشل عون به عنوان رئیس جمهور لبنان این امر را اثبات کرد که حزب الله قدرت مطلق منطقه بوده و توانسته در نهایت سیاست خود را قالب کند.

وی افزود: در همین راستا جمهوری اسلامی ایران بارها اعلام کرده سیاست های خود را در قبال منطقه و مقاومت تغییر نداده و با صراحت بیان داشته ایم که همواره به صورت اعتقادی به جریان حزب الله لبنان کمک می کنیم.

جعفرزاده ایمن آبادی اضافه کرد: انتخاب میشل عون حکم شکست رژیم صهیونیستی بود و بخشی از این رژیم را زخمی کرد لذا در این وضعیت سفر وزیر امور خارجه کشورمان به بیروت لازم و مهم بود تا بتواند این انتخاب را به تثبیت برساند و به آنها کمک کند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات کشور در مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: همراهی سعد حریری با حزب الله برای انتخاب میشل عون حاکی از اقدامات مثبت دیپلماسی و موفقیت سیاست خارجی کشورمان بود./

Share
نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
.:. کلیه حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی موج برنا محفوظ میباشد . استفاده از مطالب این پایگاه خبری با ذکر منبع بلامانع است .:.
2016 © Moje Borna