سه شنبه 29 اسفند 1402

حمیدرضا رحیم زاده پایگاه خبری موج برنا - کاروان اربعین انجمن اهدا کنندگان خون استان گیلان صبح روز سه شنبه 18 آبانماه با حضورمهندس کوچکی نژاد نماینده مردم شهرستان رشت در مجلس شورای اسلامی ، اعضای شورای شهر  و جمعی از مسئولین با در دست داشتن شعار  اهداخون اهدا زندگی به سه زبان فارسی،عربی و انگلیسی و پرچم اباعبدالله الحسین از مقابل سازمان انتقال خون استان  بدرقه شدند .

انجمن اهدا کنندگان خون استان گیلان از اولین انجمن های تشکیل شده در کشور است ، انجمنی که علی رغم تمام بی مهری ها و کم لطفی که سبب تعطیلی این انجمن در استانهای دیگر شده بود نتوانست این انجمن را در گیلان به تعطیلی بکشاند و سال 95 به نوعی سال تولد دوباره این انجمن بود ، اربعین امسال هم سالی به یاد ماندنی برای انجمن اهدا کنندگان خون استان گیلان ، انتقال خون ایران و ایرانیان خواهد بود . شش نفر از انجمن اهدا کننده گان خون استان گیلان که چند سالی است که اربعین را در کربلا سپری می کنند با نگرشی نو رهسپار دیار عشق شدند تا کربلایی شوند .

انجمن اهدا کنندگان خون استان گیلان که از ابتدای دهه محرم و به جهت هدفمند شدن نذر و نیاز عاشقان آقا ابا عبدا.. طرح  نذر اهدای خون به جای قمه زنی را همگانی و رسانه ای کرد و با عنایت به کمی و کاستی های طرح استقبال خوبی شد و اکثر ادارات انتقال خون استان گیلان در دهه اول محرم خصوصا در روزها و شبهای عاشورا و تاسوعا پذیرای خیل زیادی از علاقمندان به عشق ، دلدادگی و ایثار پرچمدار و علمدار دشت کربلا بود . این طرح در نشستهای مشترک انجمن اهدا کنندگان خون استان گیلان و سازمان انتقال خون استان گیلان مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت و مقرر شد در میدان وعرصه ای بزرگ ندای ایثار و دلدادگی علاقمندان و مریدان اهل بیت از ایران به گوش جهانیان برسد .

و براین شدند در طرحی  بین المللی و در مسیر عبور از شهرهای کاظمین ، بصره ، سامرا و ...  با اهدا بنرهای " اهداخون اهدا زندگی " که به سه زبان فارسی ، عربی و انگلیسی تهیه شده صدای نوعدوستی و ایثار گیلانیان و ایرانیان را به گوش جهانیان برسانند به نوعی همه مسلمانان و دوستداران آقا اباعبدا...الحسین را به این مهم تشویق و ترغیب نمایند تا ضمن برآورده شدن نذر و نیازشان به نجات جان انسانها نیز بیندیشند .

در مراسم بدرقه کاروان اربعین انجمن اهداکنندگان خون استان  مهندس کوچکی نژاد نماینده مردم شریف رشت در مجلس شورای اسلامی ، شیرزاد و رسولی از شورای شهر ،مردای رئیس سازمان انتقال خون استان ،  دکتر کوچکی نژاد مدیرعامل مجمع خیرین سلامت استان ، شاهمحمدی رئیس اداره ورزش وجوانان شهرستان رشت، زاهدی رئیس انجمن حمایت از بیماران هموفیلی و تالاسمی استان و جمعی از فرماندهان سپاه ، روسای هیئت های ورزشی ، ورزشکاران و جمعی از  اعضا انجمن  حضور داشتند .

آرمند رئیس انجمن اهداکنندگان خون استان گیلان گفت در آخرین ایستگاه حضور در ایران صبح روز چهارشنبه 19 آبان از طریق سازمان انتقال خون استان ایلام مورد استقبال واقع خواهیم شد  و این حرکت توسط رسانه استانی ایلام تحت پوشش قرار خواهد گرفت .

آرمند افزود طی سالیان اخیر بطور میانگین 27 کشور در مراسم اربعین حضور خواهند یافت و این حرکت بزرگ و ملی می تواند با عنایت به روح ایثار که در بین مسلمانان خصوصا شیعیان وجود دارد مثمر ثمر بوده و از آنجایی که با اهدا خون  هر نفر به نجات جان  چهار  انسان کمک خواهد شد  نویدبخش سلامت باشیم انشاالله

 

 

 

 

 

 

 

 









و در ادامه بازدید مهندس جبارکوچکی نژاد از سازمان انتقال خون استان گیلان

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

***  مرز مهران

 




Share
نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
.:. کلیه حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی موج برنا محفوظ میباشد . استفاده از مطالب این پایگاه خبری با ذکر منبع بلامانع است .:.
2016 © Moje Borna