جمعه 31 فروردین 1403

 

 

به گزارش پایگاه خبری موج برنا - اولین همایش سمن های حوزه سلامت با حضوردکتر سید محمد هادی ایازی معاون امور اجتماعی وزارت بهداشت، دکتر جمالی مدیر کل سازمان های مردم نهاد وزارت بهداشت، دکتر یوسف زاده رییس دانشگاه علوم پزشکی و دکترکوچکی نژاد قائم مقام ریاست دانشگاه در امور مشارکتهای اجتماعی  گیلان،  اعضای هیات مدیره و مدیر عامل سازمان های مردم نهاد در حوزه سلامت، شهردار و اعضای شورای شهر رشت و مدیر کل امور اجتماعی استانداری صبح روز چهارشنبه 28 مهرماه ساعت 10  صبح در سالن همایش حوزه ریاست دانشگاه علوم پزشکی گیلان برگزار خواهد شد .

قائم مقام ریاست دانشگاه در امور مشارکتهای اجتماعی گیلان هدف از برگزاری این نشست را تبیین سیاست های وزارت بهداشت در حوزه معاونت امور اجتماعی و جلب مشارکت های مردمی برای ارتقای سلامت جامعه دانست و افزود : امیدوارم حضور فعال سمن ها  موجب تقویت این حوزه جدید در دانشگاه شود و حضور فعال این حوزه در راستای ایجاد سلامت تاثیرگذارتر باشد .

دکتر کوچکی نژادگفت : در اولین نشست یک روزه سازمان های مردم نهاد حوزه سلامت که به همت مجمع خیرین سلامت در دانشگاه علوم پزشکی گیلان برگزار خواهد شد 20 موسسه مردم نهاد مشارکت خواهند داشت.

قائم مقام ریاست دانشگاه در امور مشارکتهای اجتماعی گیلان در خصوص فعالیتهای این حوزه جدید خاطرنشان شد : مشارکت خیرین در ایجاد زیرساخت‌های بهداشتی- درمانی، ساماندهی مشارکت‌های اجتماعی و خیریه‌های حوزه سلامت، سازمان‌های مردم نهاد (سمن) در حوزه سلامت، مشارکت بین‌بخشی، حمایت از نهادهای دولتی، سازمان‌های مردم‌ نهاد و خیریه‌ها و ارتقای فرهنگ سلامت اهم فعالیت‌های معاونت امور اجتماعی وزارت بهداشت، را به خود اختصاص می دهد.

وی افزود : حضور سمن ها یا سازمان های مردم نهاد در جامعه یاری رسان دولت است و می تواند نقش ارزشمندی در کاهش آسیب های اجتماعی داشته باشد.

دکترکوچکی نژاد با اشاره به تفاوت این سازمان ها با سازمان های دولتی ادامه داد : تفاوت این دو نهاد در این است که علاوه بر اینکه اعضای سمن ها، داوطلب و متعهد هستند،با تسلط به مباحث علمی و کارشناسی،امور مربوطه را با کیفیت بالا و هزینه پایین انجام می دهند.

وی سمن ها را حدواسط بین دولت ها و جوامع دانست و خاطرنشان شد : سمن ها با مشارکت طلبی از جامعه هدف، باعث افزایش تعلق خاطر مردم نسبت به مسائل خود می شوند. آنها با همفکری مردم، مسائل موجود در حیطه فعالیت خود را بررسی کرده، دیدگاهها،پیشنهاد ها و انتقادات مردم را به دولت و ارگان های دولتی انتقال می دهند و از طرفی اطلاعات و امکانات موجود دولتی نیز می تواند منابع مناسبی برای برنامه ریزی های آتی آنها باشد.

قائم مقام ریاست دانشگاه در امور مشارکتهای اجتماعی گیلان ادامه داد: این تعامل دو سویه، خود باعث رشد و توسعه همه جانبه جوامع می شود که ارتباط مستقیمی با ارتقای سلامت جامعه، افزایش امنیت اجتماعی و کاهش آسیب های اجتماعی دارد.

دکترکوچکی نژاد در پایان گفت : در این راستا ایجاد بانک اطلاعاتی سازمان‌های مردم‌نهاد و خیرین و کمک به تشکیل و توسعه سازمان‌های مردم‌نهاد حوزه ی سلامت، تهیه برنامه‌های فرهنگی در جهت تشویق و ترغیب مشارکت‌های اجتماعی در حوزه سلامت (نذر سلامت، فعالیت داوطلبانه، اهدای مال، وقف مال و...)، کمک به تولید فیلم‌های داستانی، مجموعه‌های نمایشی تلویزیونی و تیزرهای آموزشی با هدف فرهنگ‌سازی در حوزه سلامت و برگزاری مراسم، جشنواره‌ها و نمایشگاه‌های فرهنگی و علمی در حوزه سلامت از دیگر اقدامات و فعالیت های معاونت امور اجتماعی اعلام شده است./

 

 

 

Share
نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
.:. کلیه حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی موج برنا محفوظ میباشد . استفاده از مطالب این پایگاه خبری با ذکر منبع بلامانع است .:.
2016 © Moje Borna