پنج شنبه 9 فروردین 1403

 معاون وزارت امور خارجه ایران و نماینده رئیس جمهوری روسیه در امور خاورمیانه، در این مذاکرات که روز چهارشنبه در مسکو برگزار شد، با اشاره به برقراری آتش بس در سوریه، پیگیری روند حل سیاسی بحران این کشور و جلوگیری از ادامه درگیری ها را خواستار شدند.
بنا به اعلام بخش دیپلماسی رسانه ای سفارت ایران، جابری انصاری و بوگدانف تاکید کردند که سرنوشت آینده سوریه در فضایی آرام و دور از هر گونه خشونت و مداخله خارجی تعیین خواهد شد.
ایران و روسیه همچنین افزایش تلاش ها برای کمک رسانی به مردم سوریه و حل مشکلات در مناطق مختلف این کشور به ویژه استان های حلب و منطقه فوعه و کفریا را خواستار شدند.
معاونان وزارت امور خارجه ایران و روسیه در ادامه مذاکرات، مسائل منطقه ای از جمله اوضاع یمن پس از گذشت بیش از 18 ماه از آغاز بمباران های این کشور از سوی عربستان سعودی و چند کشور عربی منطقه خلیج فارس، عراق، لیبی و همچنین شرایط بحرین را بررسی کردند.
جابری انصاری همچنین در دیدار با رشتنیکوف رئیس مرکز مطالعات راهبردی روسیه (ریسی) در مسکو دیدار و در باره زمینه های روابط دوجانبه و منطقه ای ایران و روسیه و همچنین همکاری ها با این موسسه مذاکره کرد.
انصاری در این نشست گفت: آثار مثبت همکاری ها میان ایران و روسیه در سطح منطقه هر روز روز نمایان تر می شود و این روابط در ابعاد مختلف رو به گسترش است.
وی مرحله کنونی را فرصتی تاریخی برای دو کشور دانست و با اشاره به دیدگاه راهبردی ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه نسبت به تحولات منطقه ای، گفت: در تهران اراده قطعی برای گسترش فراگیر روابط با مسکو وجود دارد.
رشتنیکوف نیز با ارزشمند خواندن دستاوردهای همگرایی های منطقه ای تهران و مسکو، گفت: ایران و روسیه از اشتراک های زیادی برخوردارند و با گسترش همکاری ها می توانند فرصت های بسیاری را به نفع دو کشور و ملت های منطقه فراهم کنند.

 

/ مسکو - ایرنا

Share
نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
.:. کلیه حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی موج برنا محفوظ میباشد . استفاده از مطالب این پایگاه خبری با ذکر منبع بلامانع است .:.
2016 © Moje Borna