جمعه 31 فروردین 1403

حاکمیت نگاه درآمدی بر طرح‌های ترافیکی/بسته‌های تشویقی به جای تنبیهی برای کاهش آلودگی هوا درنظر گرفته شود

حاکمیت نگاه درآمدی بر طرح‌های ترافیکی/بسته‌های تشویقی به جای تنبیهی برای کاهش آلودگی هوا درنظر گرفته شود

علی ابراهیمی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در خصوص اقدامات دولت و سازمان ها برای کاهش آلودگی هوا، گفت: بیش از یک دهه است که کاهش آلودگی هوای پایتخت و کلان شهرها مطرح و اظهارنظرهای مختلف نیز در این زمینه ارائه شده اما شاهدیم که اقدامات محدود به تصمیمات مقطعی، مسکن و با اثرگذاری کم مانند محدودیت های تردد و طرح های زوج و فرد شده است.

نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: حال که طرح های ترافیک و زوج و فرد قابل خرید است یعنی نگاه درآمدی بر آنها حاکم است، در حقیقت از سوی دولت و مدیریت شهری برای کاهش آلودگی هوا شاهد کارهای اساسی و زیربنایی نبوده ایم.

وی با بیان اینکه اقدامات انجام شده برای کاهش آلودگی هوا عمدتا روش های تنبیهی بوده است، افزود: این در حالی است که استفاده از بسته های تشویقی می توانست کارسازتر باشد، در این زمینه توسعه حمل و نق عمومی  و مترو به شکل گسترده و ویژه یکی از راهکارهای مهم بود که از آن غفلت شده است.

ابراهیمی با انتقاد از مشکلات مردم برای استفاده از مترو به دلیل عدم توسعه متوازن آن در تهران، گفت: مترو در شرایطی که در دسترس تر و با امنیت بیشتری توسعه پیدا می‌کرد و در دستور کار مدیران مربوطه قرار می گرفت، می توانست در حکم بسته ای تشویقی به کاهش آلودگی هوا کمک کند.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی با یادآوری لایحه هوای پاک مصوب این کمیسیون، گفت: این لایحه در کارگروه محیط زیست کمیسیون کشاورزی روند بررسی جزییات را سپری می کند، اما پس از اظهار نظرهای کارشناسی در این لایحه نیز می توان بر ارائه بسته‌های تشویقی به جای تنبیهی برای کاهش آلودگی هوا تاکید کرد.

/ خانه ملت

Share
نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
.:. کلیه حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی موج برنا محفوظ میباشد . استفاده از مطالب این پایگاه خبری با ذکر منبع بلامانع است .:.
2016 © Moje Borna