پنج شنبه 9 فروردین 1403

پایگاه خبری موج برنا  – در نشست پایانی انجمن اهدا کنندگان خون استان گیلان و انجمن  صنفی حمل ونقل مسافر بری استان گیلان که صبح یکشنبه در محل انجمن برگزار شد  ،مقرر شد60 شرکت در غالب  1500 راننده تحت پوشش این انجمن ، اعم از رانندگان خودروهای سبک و سنگین شرکتهای حمل و نقل جاده ای اعم از مینی بوس ، اتوبوس و سواری که از شهرهای استان گیلان به سراسر کشور مسافرت می کنند از پیامهای دعوت به اهدا خون در خودروهای خود نصب نمایند .انجمن صنفی مسافر بری استان  خواستار همکاری هرچه بیشتر با انجمن و سازمان انتقال خون استان گیلان شدند که براین اساس مقرر شد در طی برنامه مدون واحد سیار انتقال خون در پایانه  بین شهری رشت واقع در میدان گیل ، پایانه سواری و مینی بوس خط کناره در میدان جانبازان جهت  اهدا خون عزیزان شاغل در شرکتها ، رانندگان و مسافرین مستقر شود و در اولین گام مورخه چهارشنبه هفتم مهر ماه واحد سیار انتقال خون استان گیلان در محوطه  پایانه مسافر بری و اقع در میدان گیل مستقر خواهد شد .

اما چگونه این حرکت بزرگ و وسیع شکل گرفت :

طی یک درخواست کتبی  از سوی انجمن اهداکنندگان خون استان گیلان به اداره کل پایانه های حمل ونقل استان گیلان به عنوان یکی از گروههای صنفی فعال ، فراگیر و البته مردمی در خواست شد تا در زمینه ترویج و توسعه فرهنگ اهدا خون و اطلاع رسانی با عنایت به رسالت فراگیر این صنف این انجمن را یاری رسانند .  از همین رو با توجه به نگاه ویژه و خاص خانم فلاح ریاست محترم  روابط عمومی اداره پایانه های حمل و نقل استان گیلان  و همچنین مهندس مرادی معاونت محترم اداره پایانه های حمل و نقل استان گیلان  جهت میدانی تر شدن این حرکت به مسیولین مستقیم و در ارتباط با مسافر و مردم ارجاع داده شد . در همین راستا  آقایان پور اسدی ریس انجمن صنفی حمل ونقل مسافر بری استان گیلان و رحمتی مدیریت پایانه های مسافربری شهرستان رشت طی فراخوانی از حدود 60مدیر شرکت مسافر بری اتوبوس ، مینی بوس و سواری را گرد هم آوردند تا یک نشست رو در رو با نمایندگان انجمن اهدا کنندگان خون استان گیلان چگونگی تامل و اطلاع رسانی هرچه بهتر این مهم بررسی و نتیجه گیری شود . و نهایتا  از ساعت 10 صبح روز یکشنبه نشست هم اندیشی دو انجمن اهدا کنندگان خون استان گیلان و انجمن صنفی شرکتهای حمل مسافر بری استان گیلان انجام شد و در ابتدا رحمتی مدیرپایانه های مسافربری شهرستان رشت طی سخنانی  ضمن معرفی حاضران در این جلسه از همکاران صنفی خود خواست با عنایت به رسالت فراگیر و مردمی این حرفه نهایت همکاری را با انجمن انجام دهند . ایشان در ادامه افزود :

شما همکاران بنده با توجه به هم نفسی و همراهی که با تمام اقشار جامعه دارید انتظار بالاترین همکاری را داریم و امیدواریم در سایه حمایتهای اداره کل پایانه های استان گیلان و شخص جناب پور اسدی امیدواریم بتوانیم در این امر خدا پسندانه سهیم باشیم .

در ادامه پور اسدی ریس انجمن صنفی حمل ونقل مسافر بری استان گیلان نیز ضمن خوش آمد گویی به حاضران افزود : که طی چند روز گذشته و تامل با سرکار خانم فلاح روابط عمومی محترم اداره کل پایانه های استان  و جناب آرمند ریاست محترم انجمن اهدا کنندگان خون استان گیلان و جناب مهندس مرادی معاونت محترم اداره کل پایانه مقدمات کار انجام شده و با عنایت به توافقی که با مدیران شرکتها انجام شد ، نهایتا تا پایان هفته تمامی خودروهای سبک و سنکین مسافر بری با نصب پیامهای انجمن اهداکنندگان  خون گیلان را ترک خواهند کرد و در سراسر کشور پیام با اهدا خون زندگی را به اشتراک بگذاریم را نشر خواهند داد .

در ادامه ارمند ریس انجمن اهدا کنندگان خون استان گیلان با تشریح اهمیت اهدا خون و البته جوان شدن نسل اهداکنندگان خون از رسالت فراگیر شرکتهای حمل تمجید و قدر دانی کرد و افزود :

توجه داشته باشید که با  اهدا هرنفر جان 4 انسان نجات پیدا خواهد کرد و با توجه به رکورد دار بودن مصرف خون در گیلان ما به هر شهروند نیازمند هستیم و این رسالت می تواند با اهدا خون صورت بگیرد یا با مشاوره و تشویق علاقمندان صورت بگیرد .

در پایان رحیم زاده سخنگوی انجمن اهداکنندگان خون استان کیلان هم ضمن تمجید از پذیرفتن این دعوت گفت :

در اوج وفا داری به اهدا  خون ،  شما هر سه ماه یکبار داوطلبانه خون اهدا می کنیم و نهایتا سوزن وارد بدنمان می شود و این در حالی است که یک مبتلا به تالاسمی بعضا در ماه دو بار مجبور به تزریق خواهد بود که می تواند دردناک باشد و این امید به حیات درود و سپاس دارد .

این نشست در پایان با توافق با درج پیام انجمن در خودروها و استقرار واحد سیار در پایانه های مسافربری  به کار خود پایان داد . یاد آور می شود که از ساعت 9 صبح مورخه چهارشنبه هفتم مهر ماه واحد سیار انتقال خون استان گیلان در محوطه  پایانه مسافر بری و اقع در میدان گیل مستقر خواهد شد .      

Share
نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
.:. کلیه حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی موج برنا محفوظ میباشد . استفاده از مطالب این پایگاه خبری با ذکر منبع بلامانع است .:.
2016 © Moje Borna