پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403

سرمربی اسبق تیم ملی کاراته گفت: با ورودِ کاراته به المپیک، بانوانِ مسلمان و محجبه‌ی کشورمان می‌توانند با پوشش کاملِ اسلامی و به عنوانِ سفیرانِ حجاب و نجابتِ دخترانِ پاکِ ایران‌زمین در این رقابتها حضور یافته و افتخارآفرینی کنند. این یک پیروزیِ شکوهمند برای ورزشِ ایران است که یک انقلابِ بزرگِ فرهنگی در راستای شناسایی ارزش‌های والای اسلامی برای جهانیان رقم خواهد زد.

مسعود رهنما در گفتگوی اختصاصی با پایگاه اطلاع‌رسانی ستارگان کاراته، ضمن بیان مطلبِ فوق، افزود: کاراته‌ی ایران ظرفیت‌های فراوانی برای کسب مدال در بازیهای المپیک در هر دو بخشِ آقایان و بانوان دارد اما این موضوع که دختران محجبه‌ی ایرانی می‌توانند با حفظِ شئوناتِ اسلامی در بزرگترین رویدادِ ورزشیِ جهان افتخارآفرینی کنند، حلاوتِ ورودِ کاراته به المپیک را برای ملتِ شریف و متدینِ ایران، دوچندان می‌سازد.
 مدیرکل ورزش و جوانان استان گیلان، ادامه داد: به همان اندازه که کاراته‌کاها از راهیابیِ این رشته‌ی ورزشی به المپیک خوشحال شدند، دیگر اقشارِ ورزشِ کشور و حتی کلِ ملتِ ایران نیز از این اتفاق، شادمان گشتند چرا که قهرمانان کاراته کشورمان طی سالهای اخیر، به خوبی میزان توانایی و اقتدارِ خود را با مدال‌آوری در رقابتهای جهانی به اثبات رسانده‌اند و حالا همین سربازانِ همیشه سرافرازِ ورزشِ کشور، به افتخارآفرینی برای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در بازیهای المپیک می‌اندیشند تا از این طریق، قلب‌های ملتِ شریف و بزرگوارِ ایران را شاد و کامشان را شیرین کنند.
 
رهنما با تاکید بر اینکه هرگز افسوسِ گذشته را نمی‌خورَد، اظهار داشت: اینکه کاراته بالاخره و پس از سالها تلاش به المپیک راه یافت، بسیار شیرین و شادی‌آفرین است. به نظرم ما نباید افسوسِ گذشته و محرومیت‌های سالهای قبل را بخوریم. این موضوع که کاراته در سالهای قبل در المپیک حضور نداشته و به تازگی به این رقابتها اضافه شده، نباید مایه‌ی تأسف و آزردگیِ نسل‌های گذشته باشد بلکه باید همسو با جوانانی که امروز فرصتِ درخشش و افتخارآفرینی در بازیهای المپیک را پیدا کرده‌اند، ما هم شاد و خرسند باشیم و برای موفقیت و درخششِ جوانانِ برومندِ این مرز و بوم در بزرگترین رویدادِ ورزشیِ جهان، خالصانه و از صمیمِ قلب دعا کنیم.
 
وی در پایان خاطرنشان کرد: تاکنون تعدادِ بسیار معدودی از رشته‌های ورزشی توانسته‌اند برای کشورمان در بازیهای المپیک مدال‌آوری کنند و حالا کاراته به عنوانِ رشته‌ای که قطعا برای ورزشِ ایران مدال‌آور خواهد بود، واردِ المپیک شده است. این یک پیروزیِ بزرگ برای کاراته و کلِ ورزشِ کشور به شمار می‌رود. لذا باید از هم‌اکنون و با برنامه‌های دقیق و هدفمند، خوشرنگ‌ترین مدالهای المپیک 2020 را هدف قرار داده و برای دستیابی به آن، همه با هم متحد و یکدل شویم.  
 

Share
نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
.:. کلیه حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی موج برنا محفوظ میباشد . استفاده از مطالب این پایگاه خبری با ذکر منبع بلامانع است .:.
2016 © Moje Borna