جمعه 10 فروردین 1403

سردار محمدرضا میرحیدری روز شنبه در نشست با اصحاب رسانه در گیلان به مناسبت روز خبرنگار و گرامیداشت روز خبرنگار افزود: تاکنون خبرنگاران نقش کلیدی و محوری در عرصه های مختلف بویژه ترویج فرهنگ انقلاب اسلامی و پیشبرد ماموریت های پلیس در برقراری امنیت داشته اند.
وی خاطرنشان کرد: رسانه ها در دفاع از حقوق مردم ، نظام و حفظ ارزش های جامعه نقش ایفا می کنند و لازمه پیشبرد اهداف پلیس و توفیقات در حوزه های مختلف از جمله در امنیت، در گرو این همکاری است.
فرمانده انتظامی گیلان اظهار داشت: امروز کنترل جرایم و کاهش جرم و جنایت در دستور ویژه پلیس قرار دارد و پلشتی ها نسبت به گذشته ، کمتر شده است.
وی گفت: با همکاری نماینده ولی فقیه و استاندار گیلان و همه دستگاه ها، گیلان از امن ترین استان های کشور محسوب می شود و تعامل تنگاتنگی برای کنترل ناهنجاری ها وجود دارد.
وی ادامه داد: براساس نظرسنجی که در چهار ماه نخست امسال انجام شده، رضایتمندی مردم نسبت به مدت مشابه سال قبل، از پلیس گیلان افزایش یافته و مجموع طرح های عملیاتی پلیس در این مدت نسبت به مدت مشابه سال قبل، 11درصد رشد داشته است.
سردار میرحیدری تصریح کرد: در این مدت در مجموع تماس ها با نیروی انتظامی گیلان از طریق 110بیش از 13درصد افزایش یافته و در چهار ماه امسال 275هزار تماس با 110 برقرار شده که 93 هزار و 488 تماس ها عملیاتی شده و 92تماس در هر ساعت و سه تماس در هر دقیقه ثبت شده است.
به گفته فرمانده انتظامی گیلان، بیشترین تماس ها در امور ترافیکی با 27 هزار فراوانی ، نزاع ها و درگیری ها با 24 هزار و 463 مورد و موارد اجتماعی با 21هزار و 256 تماس بوده است.
وی گفت: در چهار ماه نخست امسال، تصادفات جرحی چهار درصد و تصادفات فوتی در صحنه هفت درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش نشان می دهد.
وی با اشاره به اینکه 80درصد تصادفات به سبب مسافرپذیربودن و استفاده از موتورسیکلت به مردم گیلان تحمیل می شود، یادآور شد: تصادفات درون شهری دو درصد و برون شهری هشت درصد در چهار ماه نخست امسال کاهش داشته است.
فرمانده انتظامی گیلان ادامه داد: کاهش جرائم از ابتدای سال تاکنون در حوزه پلیس آگاهی 21درصد ، سرقت 22درصد، سرقت وسایل و قطعات خودرو 45درصد ، موتور سیکلت 43درصد و سرقت بانک ها صددرصد کاهش یافته است.
وی تاکید کرد: در این مدت برغم کاهش سرقت در سایر زمینه ها ، ولی سرقت اماکن خصوصی 33درصد و اماکن دولتی 24درصد افزایش نشان می دهد.
به گفته سردار میرحیدری، کیف قاپی 15درصد و سرقت احشام دو درصد، کلاهبرداری 44درصد و جرایم علیه عفت عمومی 66درصد در گیلان کاهش داشته ولی نشر اکاذیب 158 درصد افزایش داشته است.


Share
نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
.:. کلیه حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی موج برنا محفوظ میباشد . استفاده از مطالب این پایگاه خبری با ذکر منبع بلامانع است .:.
2016 © Moje Borna