پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403

رضا علیزاده در جریان این دیدار، با تاکید بر لزوم جهت گیری هرچه بیشتر دفاتر خدمات مسافرتی به سوی سفرهای گروهی و سازمان یافته به عنوان یکی از رویکردهای اصلی سازمان های گردشگری در کشورهای مختلف تصریح کرد: توسعه این مهم علاوه بر کیفیت افزایی سفر در ابعاد ترافیکی و مدیریت هزینه ها، تبعات بسیاری را از جمله در زمینه های اجتماعی، فرهنگی و زیست محیطی کاهش می دهد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان افزود: امروزه برگزاری تورهای گردشگری با موضوعات و جنبه های مختلف کمک شایانی به رونق بخشی این صنعت نموده که در این زمینه باتوجه به ظرفیت بالای گردشگری گیلان، فرصتی مناسب برای معرفی مناطق کمتر شناخته شده استان مهیا شده است.

توزیع زمانی و مکانی مناسب سفر در طول سال موضوع دیگر مورد اشاره علیزاده بود که وی با اشاره به آن اذعان داشت: با توجه به فصلی بودن صنعت گردشگری، دفاتر خدمات مسافرتی با تدوین بسته های سفر مناسب نقش بسزایی در رونق بیشتر سفرها در نیمه دوم سال خواهند داشت.

این مسئول همچنین با اشاره به روند تغییرات صنعت گردشگری و نیز تاثیر آن در ذائقه سفر گردشگران، همگام شدن دفاتر خدمات مسافرتی با سرعت روند این تغییرات و بهره گیری از مباحث تخصصی روز دنیای گردشگری را مورد تاکید قرار داد.

بوم گردی یا طبیعت گردی موضوع دیگری بود که مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان از آن به عنوان یکی از رویکردهای اصلی این دستگاه اجرایی نام برد و تصریح کرد: با توجه به رشد مطلوب گرایش گردشگران به این شاخه از گردشگری در بازارهای هدف، این مهم یکی از فرصت های مهمی به شمار می رود که دفاتر خدمات مسافرتی می توانند از آن در راستای رونق هرچه بیشتر گردشگری استان بهره گیری نمایند.

علیزاده در ادامه از فعالیت گروهای غیرمجاز در امر تورگردانی به عنوان یکی از دغدغه های اصلی دفاتر خدمات مسافرتی گفت و افزود: اجرای غیرتخصصی تورهای غیرمجاز توسط افراد غیر حرفه ای، علاوه بر آسیب رساندن به این دفاتر، ایجاد بدبینی های فراوانی را به هرگونه فعالیت تورگردانی به دنبال دارد.

 بحث اطلاع رسانی موثر از طریق رسانه های گروهی و نیز حمایت از دفاتر خدمات مسافرتی در قالب تسهیلات بانکی بنگاه های زودبازده اقتصادی و صندوق کارآفرینی امید از دیگر مباحث مطرح شده در این نشست بود.

 

Share
نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
.:. کلیه حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی موج برنا محفوظ میباشد . استفاده از مطالب این پایگاه خبری با ذکر منبع بلامانع است .:.
2016 © Moje Borna