چهارشنبه 29 فروردین 1403

محمدعلی نجفی روز یکشنبه به مناسبت روز خبرنگار و تجلیل از خبرنگاران استان در مجتمع فرهنگی - هنری خاتم الانبیاء رشت با بیان این مطلب که همه مدیران استانی در جهت حمایت همه جانبه از خبرنگاران باید با جدیت ورود کنند، افزود: نخست اینکه در موضوع مصاحبه با خبرنگاران، همراهی و دیگر اینکه از حیث مشکلات مالی خبرنگاران به آنان توجه ویژه شود و این به عنوان تذکر و در قالب بخشنامه به مدیران ابلاغ خواهد شد.
وی ادامه داد: طبعا این شرایط به خبرنگاران کمک خواهد کرد تا آنان با امنیت شغلی بهتر و با طیب خاطر به فعالیت خود ادامه دهند.
استاندار گیلان همچنین بر لزوم پرهیز از هر گونه مصاحبه از سوی مدیران به صورت گزینشی و انتخابی تاکید و اضافه کرد: این رویه نباید در دستور کار مدیران قرار گیرد و توجیهی در این زمینه وجود ندارد.
نجفی با یادآوری نقش و جایگاه خبرنگار اظهار کرد: خبرنگار یک انسان عادی نیست چراکه او هوشمند است، سریع فکر می کند، به خوبی تشخیص می دهد و دیگر اینکه شجاعت و شهامت در کار دارد و در مجموع مهم ترین مشخصه های آنها در کنار تعهد و تخصص در هوشمندی و زیرکی آنهاست.
وی با بیان اینکه خبرنگاران ما جزء طبقات ضعیف و کم برخوردار جامعه هستند که نیاز به حمایت دارند، اظهار کرد: آنها برغم مشکلات زیادی که در حوزه کاری خود دارند، رفاه و معیشت زندگی خویش را به سختی می گذرانند و در این زمینه توقعات آنها نیز به حداقل هاست، همچون موضوعات بیمه و خدمات درمانی که برای رفع آنها تلاش می کنیم.
استاندار گیلان در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که فضای خوبی در استان فراهم شده که باید از این فضا به بهترین شکل ممکن بهره گیری کرد، خطاب به خبرنگاران گفت: شما باید رسالت خود را حفظ کنید ولی متاسفانه امروز می بینیم با همه نقدهایی که ممکن است بعضی عزیزان داشته باشند، تلاش مجموعه خبری و رسانه ای استان ، باید بر این اصل استوار باشد که این فضای همدلی هم از سوی رسانه ملی و هم سایر رسانه ها از بین نرود.
نجفی مدیران استانی را به افزایش ضریب تحمل در برابر انتقادها دعوت کرد و افزود: در عین حال انتظار داریم در بخش نقد، انتقادها سازنده و اصولی باشد که طبعا هم بهتر و هم زیباتر است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود ادامه داد: نگذاریم تلاش های فرزندان این ملت در بخش شهری و توسعه ای استان زیر سئوال برود و یا خدای ناکرده با اندیشه ای که معتقدم اندیشه منفی در آن نبوده و با نقدهای یک طرفه، زیر سئوال برود و این، حیف است.
وی با بیان این که ما هم در برخی موضوعات انتقاد داریم، تصریح کرد: وقتی می بینیم منافع ملی و بین المللی وجود دارد، طبعا ورود نمی کنیم و از شما هم می خواهیم درک مشترکی نسبت به مسائل ملی داشته باشید.
استاندار گیلان با بیان این که در موضوع اشتغال در استان جهش خوبی داشته ایم اما این به معنای حل مشکل بیکاری استان و سیل عظیم بیکاران و فارغ التحصیلان نیست، افزود: چرا امروز این همه هجمه به دولت وارد می شود، مگر دولت می تواند یک روزه مسائل چندین ساله را حل کند.
وی ادامه داد: دفاع از عملکرد دولت ناچیز بوده و در هفته دولت، اینها را به دست شما خبرنگاران می سپارم که آنها را به مردم انتقال دهید.
استاندار گیلان با بیان اینکه دشمنی با اندیشه یک شهید دشمنی با اندیشه انقلاب اسلامی و فرهنگ اصیل انقلاب ماست، افزود: رسالت شهید صارمی هم همین بود که از اندیشه های ناب اسلام و انقلاب تبعیت داشت و شما خبرنگاران نیز دنباله رو اهداف آن شهید هستید.
همایش روز خبرنگار، به مناسبت هفدهم مردادماه سالروز شهادت شهید محمود صارمی در رشت برگزار شد.

Share
نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
.:. کلیه حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی موج برنا محفوظ میباشد . استفاده از مطالب این پایگاه خبری با ذکر منبع بلامانع است .:.
2016 © Moje Borna