پنج شنبه 30 فروردین 1403

حمیدرضا رحیم زاده پایگاه خبری موج برنا - همزمان با روز اهدا خون 10  اهدا کننده مستمر و برتر استان گیلان صبح روز شنبه 9 مرداد با شعار "با اهدا خون زندگی را به اشتراک بگذاریم " به همراه آرمند رئیس انجمن اهدا کنندگان خون استان به سازمان انتقال خون استان گیلان رفتند و با حضور در انتقال خون استان گیلان و دیدار با پرسنل این سازمان این روز را به کادر پزشکی و پرستار این سازمان تبریک گفته و در دیدار نمادین و به نمایندگی از پرسنل این سازمان با دکتر علی داودی مدیرکل انتقال خون گیلان  دیدار صمیمانه ای داشتند .

در این دیدار ابتدا آرمند ضمن تبریک این روز به میزبان واقعی یعنی سازمان انتقال خون ،گفت : برآن شدیم تا ضمن حضور در این سازمان و تبیین مجدد شعار سال انتقال خون دوباره به خودمان و همراهان و اطرافیانمان بگویم که اهدا خون و در واقع خون سالم ضمن نجات جان یک یا چند انسان موجب خواهد شد تا خودمان هم شاد و راضی باشیم .

رئیس انجمن اهدا کنندگان خون استان در ادامه افزود :اهدا کنندگان خون ، انسانهای کم توقع و البته جدی و متعهدی هستند و یکی از توقعات ما عدالت و مساوات در دریافت کنندگان خون است و اینکه برای دریافت خون به همراهان بیمار استرس وارد نشود و دوره درمانی و دریافت خون با سهولت بیشتری امکان پذیر باشد .

در ادامه ریاست انتقال خون گیلان ضمن تقدیر از اهدا کنندگان خون بویژه اهدا کنندگان مستمر گفت :

شما عزیزان اهدا کننده نه تنها فرشتگان نجات بیماران هستید بلکه حاضرین در این جمع که بصورت پیگیر و مستمر با این مرکز در ارتباط هستید در واقع صفیران ما در جامعه می باشید . بنده علاقمند هستم که بدانید روزانه حداقل 260 مراجعه کننده باید حضور پیدا کنند تا با خیالی آسوده کار روزانه را پشت سر بگذاریم : بیماران هموفیلی ، تلاسمی ، بیماران سرطانی ، بیماران دیالیزی در اولویت اند ، که بعد از اطمینان از تامین خون این مراکز و بیماران ، تامین نیازخون برای بیماران بخش جراحی پیگیری و تامین می شود .

دکتر علی داودی در خصوص اهدا خون در گیلان افزود : در گیلان به ازا هر 1000 نقر 32 نفر اهدا خون انجام می دهند که نشان دهنده رکورد صدر جدول بودن گیلان در کشور است ، البته باید متذکر شوم که گیلان در مصرف خون هم در صدر قرار دارد ، گفتنی است که تنها شهر لاهیجان به اندازه کشور عمان تولید خون و فرآورده های خونی دارد.

در ادامه برنامه های این روز   مدیرکل انتقال خون گیلان به همراه آرمند ریاست انجمن اهدا کنندگان خون استان گیلان به بیمارستان رازی بعنوان یکی از بزرگترین مصرف کنندگان خون و فرآوردههای خون حضور پیداکردند و ضمن اهدا گل و عیادت از بیماران از آنها دلجویی شد . عکس العمل اهدا کنندگان بعد از حضور در بالین این مددجویان شنیدنی است که به چند دلنوشته از این عزیزان اشاره می شود :

دیدن درد و رنج این بیماران یکبار دیگر این نکته را برایم تداعی می کند که اهدا خون زکات سلامتی است .

در این دنیا کسی بی غم نباشد اگر باشد بنی آدم نباشد ، الطاف الهی تمامی ندارد و باید با سرکشی از این مراکز به داشته و نداشته خود بیشتر اندیشید .      

 





Share
نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
.:. کلیه حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی موج برنا محفوظ میباشد . استفاده از مطالب این پایگاه خبری با ذکر منبع بلامانع است .:.
2016 © Moje Borna