سه شنبه 28 فروردین 1403

پایگاه خبری موج برنا - آخوند عبدالحی میرزاعلی امام‌جماعت اهل سنت شهرستان آق‌قلا با تاکید بر دستگیری از افرادی که به دلیل عدم استطاعت مالی محبوس هستند، اظهار کرد: زکات به کسانی باید پرداخت شود که مستحق و نیازمند هستند ، لذا در این حوزه مانعی شرعی وجود ندارد که مسلمانان زکات خود را نیز برای رهایی یک هموطن در بند صرف کنند.

وی با اشاره به آیات قرآن مدیونین به مال و افراد ناتوان را جزء مصارف زکات برشمرد و افزود: کسانی که متاسفانه به دلایلی غیرمجرمانه در زندان هستند به طور ویژه زندانیان جرائم غیر عمد و محکومین به پرداخت اگر ستاددیه آن‌ها را پس از تحقیقات واجد شرایط دانست می‌توانند از محل زکات یاور آن‌ها بود.

امام جمعه اهل سنت آق قلا در ادامه با برشماری آثار معنوی انفاق توصیه کرد: پرداخت زکات یکی از واجبات دینی است و همه افرادی که به هر طریقی تمکن مالی دارند یعنی دارای حد نصاب مال هستند موظف به پرداخت زکات خود هستند.

وی در خصوص تعاون و کمک به انسان های نیازمند گفت: انسان‌ها برای کمک به یکدیگر باید تلاش کرده و برای این منظور وقت و برنامه معینی داشته باشند چون که قرآن کریم به صراحت تاکید دارد « تعاونوا علی البر و تقوا» و این معاونت و مشارکت در امر خیر همواره در سیره نبوی تکرار شده است.

وی همیاری محکومان نیازمند را یک امر معنوی و واجب بیان کرد و افزود: خواست قرآن کریم، پیامبر مکرم اسلام و ائمه اطهار علیهم‌السلام که به یکدیگر کمک کرده و دستگیر نیازمندانی باشید که هیچ پشتوانه مالی ندارند. همه ما مسلمانیم و شخص مسلمان باید به مشکلات سایر همنوعان خود مسلمانان حساسیت نشان داده و در جهت رفع آن‌ها اهتمام داشته باشد.

آخوند میرزاعلی ضمن تقدیر از عملکرد ستاددیه در حمایت از قشر زندانیان نیازمند، اظهار کرد: چندین سال است که با این مجموعه مردمی در گلستان آشنا هستیم و شاهد تلاش‌های شبانه روزی این خادمان با اخلاص از نزدیک هستم. این عزیزان با تمام توان در حال تلاش هستند تا انسان‌های دربندی را از زندان آزاد که نه با یک سوء نیت مجرمانه بلکه بر حسب یک اشتباه روانه زندان شده‌اند.

وی ادامه داد: زبان بنده قاصر است برای تقدیر از زحمات این بزرگوران فقط می‌توانم بگوییم «اجرکم عند الله».

ستاد دیه کشور

Share
نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
.:. کلیه حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی موج برنا محفوظ میباشد . استفاده از مطالب این پایگاه خبری با ذکر منبع بلامانع است .:.
2016 © Moje Borna