پنج شنبه 30 فروردین 1403

پایگاه خبری موج برنا -  دکتر محمدعلی نجفی در این جلسه که در سالن اجتماعات استانداری برگزار شد با آرزوی قبول طاعات و عبادات بر لزوم سیاست‌گذاری جامع و به هم پیوسته برای کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت برای جوانان تأکید کرد و افزود : با بهره‌مندی از بخش‌های مختلف با بررسی وضعیت گذشته و حال جوانان باید برای آینده آنان راهکار ارائه شود.

وی نگرش برخورد سیاسی با جوانان که آینده ساز و تصمیم‌گیر نسل‌های بعد جامعه هستند را بی‌انصافی عنوان و خاطر نشان کرد :  فضای مجادله در استان را نمی‌پذیرم و  فضایی آرام باید در جامعه حاکم باشد.

وی با بیان اینکه آینده گیلان با داشتن چنین جوانان مستعدی درخشان است گفت : جوانان استان ما باسواد و الگو دهنده هستند و دستگاه‌های اجرائی استان بویژه پارک علم و فناوری از این ظرفیت کمال بهره را ببرند.

نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به اینکه پارک علم و فناوری استان تاکنون به جایگاه اصلی خودش دست پیدا نکرده است افزود : در بحث‌های بین المللی اقداماتی شروع شده اما در بخش داخلی از این بخش رضایت ندارم زیرا رضایت جوانان و نخبگان رضایت من است.

وی افزود : شرکت‌های دانش بنیان باید آنقدر زیاد شوند که فرزندان این مرز و بوم با ورود به این عرصه و با استفاده از آخرین فناوری‌های روز دنیا از امکانات بهره لازم را ببرند.

نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه طرح حضور مشاوران جوان در فرمانداری‌ها و دستگاه‌های اجرائی محدود به صدور حکم برای افراد نبوده و نیست افزود : جوانان متخصص در حوزه‌های مختلف باید در تمامی جلسات استانداری حضور پیدا کنند، بشنوند ، سخن بگویند و نظرات خود را به صورت مکتوب اعلام کنند و مسائل مطرح شده را به جامعه ارائه کنند.

وی افزود : کمتر روزی می‌شود که  به بخش جوانان و دغدغه‌های آنان نپردازیم و در جلسات از نظرات آنان مشاوره نگیریم.

استاندار گیلان با بیان اینکه وجود برخی آسیبهای اجتماعی نباید باعث شود تا برخی افراد  روحیه علاقه مندی جوانان به آرمانهای نظام و انقلاب را نبینند تصریح کرد : شهدای مدافع حرم نمادی از   ادامه‌ی راه همان شهدایی هستند که در عرصه دفاع مقدس و امروز در دفاع از حریم اهل بیت در برون مرزهای کشور گام بر می‌دارند.

وی افزود : به جوانان کوشا و انقلابی ما که در کشور سرآمد هستند افتخار می‌کنیم و با اعتقاد کامل به آنان می‌بالیم.

وی بر لزوم بهره‌گیری از ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد تأکید و تصریح کرد : باید با آموزه‌های دینی، فرهنگی و اجتماعی به حل مشکلات آنان بپردازیم.

دکتر نجفی با اشاره به اینکه باید با جهت‌دهی صحیح جوانان را هدایت کنیم گفت : اگر حرف و عمل یک معلم و یک مسئول در کلاس درس و خارج از آن با هم مطابقت نداشته باشد نمی‌تواند تأثیرگذاری صحیحی در این قشر داشته باشد.

وی بر ضرورت بهره‌مندی از فرصت امکانات سال اقتصاد مقاومتی در قالب ایجاد واحدهای کوچک 10 تا 15 نفره تأکید و خاطر نشان کرد : اعتبارات موجود در دستگاه‌ها باید با جهت دهی صحیح برای ایجاد شرکت‌های دانش بنیان هدایت شود تا فرزندان این مرز و بوم با بهره‌گیری از آخرین فناوری‌های روز دنیا از امکانات لازم استفاده کنند.

Share
نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
.:. کلیه حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی موج برنا محفوظ میباشد . استفاده از مطالب این پایگاه خبری با ذکر منبع بلامانع است .:.
2016 © Moje Borna