شنبه 1 اردیبهشت 1403

پایگاه خبری موج برنا - عصر شنبه با وجود دریای توفانی انزلی دو جوان دانشجو در منطقه طالب آباد شهرستان انزلی دل به دریا زدند و دیگر به ساحل بازنگشتند.
نوجوان 16ساله زنجانی نیز روز جمعه در نزدیکی موج شکن شرقی بندر غرق شد .
همچنین جسد فرد دیگری روز یکشنبه در آبهای ساحلی منطقه پاسداران انزلی روی آب آمد.
مسئول روابط عمومی هیات نجات غریق گیلان با تایید این خبر گفت : این دو جوان دانشجو که برای شنا به انزلی آمده بودند با وجود توفانی بودن دریا و تعطیلی شناگاه به دریا زدند.
صادق صیاد با اشاره به اینکه اجساد این دو جوان و نوجوان 16ساله زنجانی که روز جمعه غرق شده بود هنوز پیدا نشده افزود: سال گذشته دوناجی غریق به صورت دائم در این محل حضور داشتند اما به دلیل عدم پرداخت حقوق سال گذشته ناجیان آنان حاضر به فعالیت نشدند.
وی با اشاره به فرارسیدن ایام تعطیلات عید فطر و همچنین آغاز سفرهای تابستانی تامین امنیت مسافران و گردشگران در دریا را مستلزم پرداخت حقوق ناجیان غریق عنوان کرد.
صیاد با اشاره به تحریف برخی مسئولان هیات ها و مسئولان ادارات درخصوص عدم بیان واقعیت افراد غرق شده تصریح کرد:متاسفانه برخی افراد با طرح موضوعاتی درخصوص عدم استفاده از طرح سالمسازی و یا شرایط نامطلوب فرد غرق شده درهنگام استفاده از دریا، از زیر بار مسئولیت شانه خالی می کنند.
به گفته وی 188 نفر از ناجیانی که پارسال در نقاط خطرافرین فعالیت کرده بودند تاکنون فقط یک سوم حقوقشان را دریافت کرده اند و به همین دلیل امسال هنوز هیچ کس حاضر به کار نشده است.
مسئول روابط عمومی هیات نجات غریق گیلان یادآور شد: پارسال ناجیان مستقر در نقاط خطرآفرین جان 380 نفر را نجات دادند.
شهرستان انزلی واقع در کرانه جنوبی دریای خزر و غرب گیلان از مراکز مهم گردشگری شمال کشور است و تابستان هرسال صدها هزار نفر برای شنا به این منطقه سفر می کنند.
 ایرنا

Share
نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
.:. کلیه حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی موج برنا محفوظ میباشد . استفاده از مطالب این پایگاه خبری با ذکر منبع بلامانع است .:.
2016 © Moje Borna