چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403

پایگاه خبری موج برنا - سرهنگ عباس اسماعیلی گفت: در پی دریافت گزارش های مردمی مبنی بر حفاری غیرمجاز توسط عده ای در زیر زمین یک واحد مسکونی در این شهرستان، مأموران آگاهی تالش طی تحقیقات گسترده پلیسی موفق شدند با شناسایی آدرس و محل حفاری، پس از اخذ دستورهای قضایی، اعضای باند قاچاقچیان آثار باستانی را حین حفاری دستگیر کنند.
وی تصریح کرد: در تحقیقات اولیه و در بازرسی از اعضای باند شش نفره، شش قلم اشیاء عتیقه شامل سفالینه های شکسته که بر اثر حفاری غیر اصولی تخریب شده بود، یک عدد ظرف سفالی و یک عدد النگوی مفرغی کشف شد.
فرمانده انتظامی شهرستان تالش با اعلام اینکه اقدامات جهت تائید تاریخی بودن این اشیاء انجام شده، خاطرنشان کرد: کارشناسان اداره میراث فرهنگی ظرف سفالی را متعلق به دوره اسلامی و النگوی مفرغی را مربوط به دوره هزاره اول قبل از میلاد (سه هزار سال پیش) عنوان کرده اند.
سرهنگ اسماعیلی اضافه کرد: چهار نفر از متهمان از اعضای یک خانواده گیلانی و دو نفر دیگر اهل استان های تهران و مازندران هستند که پرونده آنها برای سیر مراحل قانونی به دادسرا معرفی شده است.

ایرنا

Share
نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
.:. کلیه حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی موج برنا محفوظ میباشد . استفاده از مطالب این پایگاه خبری با ذکر منبع بلامانع است .:.
2016 © Moje Borna