سه شنبه 28 فروردین 1403

پایگاه خبری موج برنا - سرهنگ مهرداد مهرگان در نشست تعاملی با رئیس حوزه علمیه استان اظهار کرد: در هر ایستگاه فرهنگی، منشور اخلاقی و وظایف درج می شود و طرح گیلان مطهر در ایام نوروز با استقبال مناسب مردم و دستگاه های دولتی همراه بود.
وی با بیان اینکه استان های دیگر نیز از طرح گیلان مطهر الگوبرداری کردند، افزود: گیلان دارای 280 کیلومتر نوار ساحلی می باشد که 160 نقطه از آن در خارج از طرح های سالمسازی بوده که پلیس برای آنها در حال برنامه ریزی می باشد.
جانشین فرمانده انتظامی گیلان با بیان اینکه در خارج از طرح ها از حضور در آب جلوگیری می شود، گفت: بیشترین خطرات غرق شدگی در خارج از طرح های دریاست.
وی از استقرار یگان های ویژه و جت اسکی های مرزبانی در خارج از طرح های ساحلی برای ممانعت از هنجارشکنی خبر داد.
وی متذکر شد: در طرح های ساحلی از 400 خواهر بسیجی و پلیس افتخاری و طلبه در ایام عید فطر استفاده خواهد شد.
سرهنگ مهرگان با تاکید براینکه برای حفظ هنجارها و فرهنگ باید تلاش کرد، افزود: به دنبال افزایش و حفظ کیفیت اجرای طرح های فرهنگی هستیم.
وی با بیان اینکه پلیس حافظ ارزش های نظام اسلامی می باشد، گفت: پلیس در حفظ فرهنگ های ایرانی و اسلامی با کسی تعارف ندارد.
وی همچنین از ساماندهی تفرجگاه ها و طرح های سالم سازی دریا خبر داد و افزود: اولویت پلیس در برخورد با ناهنجاری های فرهنگی، امر به معروف و نهی از منکر است.
سرهنگ مهرگان با بیان اینکه وضعیت فرهنگی گیلان برای پلیس بسیار مهم است، گفت: گیلان با دارا بودن موهبت های الهی، سالانه پذیرای مسافران زیادی از اقصی نقاط کشور است.
جانشین فرماندهی انتظامی گیلان با بیان اینکه مسافران با فرهنگ های مختلفی وارد استان می شوند، افزود: بعضی از گردشگران و مسافران، ناهنجاری های فرهنگی و اخلاقی را در سواحل و تفرجگاه ها پدید می آورند.
سرهنگ مهرگان بیان داشت: استان گیلان دارای مردم ولایتمدار و شهیدپروری است که بعضی از گردشگران، حرمت شرایط فرهنگی گیلان را حفظ نمی کنند.
وی با تصریح بر اینکه برخی با دیدن مسافران فکر می کنند میزان اعتقاد مردم گیلان کمرنگ است، یادآور شد: مردم این استان همیشه در مراسم های مذهبی و ارزشی حضور پررنگ تری نسبت به دیگر استان ها دارند.
گیلان از چابکسر در شرق تا آستارا در غرب استان، نزدیک به 280 کیلومتر نوار ساحلی دارد.
امسال 40 طرح سالم سازی با 80 شناگاه در 9 شهرستان ساحلی استان وجود دارد.

Share
نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
.:. کلیه حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی موج برنا محفوظ میباشد . استفاده از مطالب این پایگاه خبری با ذکر منبع بلامانع است .:.
2016 © Moje Borna