شنبه 1 اردیبهشت 1403

پایگاه خبری موج برنا - آیت الله زین العابدین قربانی در خطبه های آئین عبادی - سیاسی این هفته نماز جمعه رشت افزود: امروز نقش جهاد کشاورزی در تحقق اقتصاد مقاومتی بیش از همیشه مورد توجه است و این سازمان نباید اجازه دهد اراضی کشاورزی آباد نشده ای در استان وجود داشته باشد.
وی اظهار کرد: زنان و مردان ولایی گیلان با زحمت در زمین های کشاورزی و زراعی نقش مهمی در اقتصاد کشور ایفا می کنند و از سویی همانطور که در دوران دفاع مقدس هشت هزار شهید تقدیم انقلاب کردند، امروز نیز فرزندان مدافع حرم می پرورند و شایسته نیست عده ای با نظرات غیر کارشناسی، فرهنگ ولایی این سرزمین را زیر سئوال ببرند.
وی گیلان را استانی گردشگر پذیر خواند و گفت: سال گذشته حدود 64 میلیون نفر به گیلان سفر کردند و از این رقم، 38 میلیون نفر در استان سفر ماندگار را تجربه کرده اند اما متاسفانه ، افرادی بدون در نظر گرفتن پیشینه فرهنگی، تاریخی و مذهبی این سرزمین با ارائه سخنان فاقد پشتوانه کارشناسی و ارائه آمار غلط ، قصد دارند تقوای مردمان این سرزمین را زیر سئوال ببرند.
آیت الله قربانی با انتقاد از تحمیل فرهنگ ماهواره بر کشور افزود: متاسفانه ازدواج های فانتزی و اینترنتی امروز در کشور بروز کرده و این موضوع موجب افزایش طلاق شده اما نباید در آمارهایی که در این زمینه ارائه می شود، بزرگنمایی صورت گیرد.
وی در بخش دیگری از سخنانش به وضعیت حاکم بر سازمان های بین المللی اشاره و از واگذاری مسئولیت از سوی این نهادها به کشورهای قانون شکن و متجاوز انتقاد کرد.
آیت الله قربانی با اشاره به قرار گرفتن عربستان در لیست سیاه بدلیل جنایات انجام شده در یمن و باز پس گیری آن پس از چند روز، این موضوع را نشانه نبود استقلال و وجود سلطه پول بر سازمان های بین المللی دانست.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان نیز در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته رشت، بر اقتصاد کشاورزی بعنوان یکی از مولفه های قابل اهتمام در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی تاکید کرد.
علیرضا شعبان نژاد با بیان این موضوع که 35درصد برنج مورد نیاز ایرانیان و 93 درصد چای کشور در گیلان تولید می شود، خواستار اهتمام بیش از پیش مسئولان به اقتصاد کشاورزی این استان شد.
وی ادامه سیاست های سال 94 در راستای توسعه اقتصاد کشاورزی را از مهمترین برنامه های سال جاری عنوان کرد و افزود: تجهیز و نوسازی 10 هزار هکتار از اراضی شالیزاری استان در دست اقدام است که در این راستا 20هزار خانوار گیلانی از این خدمات بهره مند و دو هزار شغل مستقیم ایجاد خواهد شد.

Share
نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
.:. کلیه حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی موج برنا محفوظ میباشد . استفاده از مطالب این پایگاه خبری با ذکر منبع بلامانع است .:.
2016 © Moje Borna