سه شنبه 28 فروردین 1403
پایگاه خبری موج برنا - دکتر شاهرخ یوسف زاده چابک –ریاست دانشگاه  در مراسم سال روز ارتحال بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی گفت: شیعه با یاد واقعه کربلا زنده مانده است. زمانی که نخستین یادآوران ، حضرت زینب کبری(س)، یاد این واقعه ی همیشگی را زنده نگاه داشتند و امروز نیز روحانیون معظم یادآورانی هستند که با گرامی داشت یاد امام شهیدان فرصت مناسبی را فراهم می آوردند  تا از زندگی ایشان که می تواند چراغ راهمان باشد ، عبرت بگیریم .
ریاست دانشگاه خاطرنشان کرد: مسیر امام خمینی(ره) مسیر الی الله بود و امروز دانشگاه علوم پزشکی گیلان نیز با تأسی از ایشان، در جست  و جوی دستیابی به تعالی و ارزش هاست؛ تا با شفافیت منشأ گرفته از این ارزش ها پرتو افشان گردد.
وی با تصریح بر ویژگی های بارز امام رضوان الله علیه همچون؛ شجاعت، شهامت، هوش سرشار، درک بالای محیط ، ساده زیستی ، خلاقیت و نوآوری، یادآور شد:هوش ایشان در پیش بینی و شناسایی آن چه در اطرافشان می گذشت نشان درک درست و اطلاعات بالا از محیط اطراف بود تا انقلاب نوپای ما از نیرنگ دشمنان داخلی و خارجی در امان بماند.
وی با اشاره به جانشین پروری بنیانگذار انقلاب،  گفت : رهبر فرزانه انقلاب ما در مکتب امام (ره) پرورش پیدا کردند، ایشان با ساده زیستی و شخصیت جذاب که کمتر سراغ داریم، پایه گذار آینده ای پرفراز و بهتر برای ما شدند.
دکتر یوسف زاده چابک در پایان سخنان خود افزود: ثمره خلاقیت و نوآوری امام راحل ما وجود سازمان هایی همچون : بسیج ، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و کمیته امداد امام خمینی(ره) هستند که هنوز کشور از ثمرات آن ها برخوردار است.
حجت الاسلام والمسلمین شفیع امامی-مسوول دفترنمایندگی مقام معظم رهبری با گرامی داشت این ایام نگاه به سیره و سبک زندگی امام خمینی (ره) را برای اصلاح نقاط ضعف و تقویت نقاط قوت دانشگاه لازم دانست و افزود: ایشان در طول زندگی پربار خود هیچ گاه نماز اول وقت را ترک نگفتند.وی تصریح کرد: نماز اول وقت انسان را به مقامات عالی دنیا و عقبی می رساند و بر ماست تا با برپایی نماز اول وقت در دانشگاه ، طبق فرموده مقام معظم رهبری مانع از نفوذ دشمنان اسلام شویم .حجت الاسلام والمسلمین حاج آقا عبدی –استاد حوزه و دانشگاه ، معمار کبیر انقلاب را مصداق بارز "یا ایتها النفس المطمئنه" خواند و گفت: امام (ره) تمام هم و غمشان خداوند ، قیام برای خدا و آخرین توصیه ایشان "ترک گناه" و ”نماراول وقت" بود.گفتنی است: این مراسم با همت معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه در سالن اجتماعات بیمارستان الزهرا (س) برگزار شد و با برنامه هایی چون اجرای گروه تواشیح و قرائت قاری بین المللی قرآن کریم -  حمید رضا احمدی وفا، همراه بود ؛ که در آن حاضران با حضور ریاست دانشگاه بیش از 30 دقیقه به تلاوت آیاتی چند از قرآن کریم، گوش جان سپردند.
 



Share
نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
.:. کلیه حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی موج برنا محفوظ میباشد . استفاده از مطالب این پایگاه خبری با ذکر منبع بلامانع است .:.
2016 © Moje Borna