شنبه 1 اردیبهشت 1403

پایگاه خبری موج برنا - کورش حیدرنژاد امروز در جلسه اداره محیط زیست شهرستان تالش گفت: ماهی قزل آلای خال‌قرمز از گونه‌های حمایت‌شده کشور محسوب می شود و در طبقه بندی اتحادیه بین المللی حفاظت شده به عنوان گونه‌ای در خطر انقراض به ثبت رسیده است.

وی افزود:قزل آلای خال قرمز از مهمترین شاخص های زیستی یک منطقه دارای آب و هوای خوب و وجود آن نشانگر سلامتی هر رودخانه ای است زیرا که این گونه نسبت به تغییرات دما، مواد غذایی و آلودگی آب بسیار حساس هستند و خوشبختانه رودخانه های این شهر ستان یکی از زیستگاههای بکر این گونه ارزشمند محسوب می شوند.

حیدرنژاد یکی از مشکلات بزرگ قزل‌آلاهای خال قرمز در دنیا را  تکثیر مصنوعی این ماهی و رها کردن آن در رودخانه‌های مختلف عنوان کرد و ادامه داد:این کار باعث کاهش تنوع ژنتیک قزل‌آلای خال قرمز می‌شود. 

رییس اداره محیط زیست تالش به برگزاری جشنواره حفاظت از ماهی در خطر انقراض قزل آلای خال قرمز در یکی از شاخص ترین زیستگاههای طبیعی و بکر تالش در منطقه (خشکه ربار از توابع روستای کله سرای اسالم ) اشاره کرد و گفت:هدف از اجرای این برنامه تنویر افکار عمومی بومیان منطقه در راستای ممنوعیت صید و حفاظت از این گونه ارزشمند است.

Share
نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
.:. کلیه حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی موج برنا محفوظ میباشد . استفاده از مطالب این پایگاه خبری با ذکر منبع بلامانع است .:.
2016 © Moje Borna