جمعه 10 فروردین 1403

به گزارش خبرنگار موج برنا –  هفته اول رقابتهای قهرمانی یسکتبال بزرگسالان و یا  در واقع لیگ قهرمانی باشگاههای استان گیلان جامی که با نام نامی مجتبی بردبار بازیکن ارزنده گیلانی آغاز شده بود ، یک هفته و 4 دیدار از آن سپری شد . هفته ای که علی رغم  بازیهای حساسی که پشت سر گذاشته شد اما به چند دلیل ، اعتراضی به همراه نداشت که  درادامه با مرور آن نکات سعی خواهیم کرد  ضمن تقدیر و تحسین خواستار آن باشیم تا با ادامه این مسیر در پویایی دوباره بسکتبال گیلان بکوشیم .

لیگ بسکتبال گیلان در حالی شروع بکار کرد که اولین دیدار آن و افتتاحیه  بازی در بندر انزلی برگزار شد . نکته جالب اینکه  این دیدار بین جوانان ملوان نیروی دریایی بندر انزلی و جهان گستر لاهیج برگزار شد ، دلیل تاکید و تایید این است که با این کار و نگرش هوشمندانه و انتخاب یک تیم از شرق و یک تیم از غرب گیلان و با میزبانی بندر انزلی نشان از این دارد که هیئت و البته کمیته برگزار کننده تصمیم دارند بگویند همه گیلان را به یک چشم خواهند دید و اگر تمایل به فرافکنی و به نوعی تبلیغات داشت می توانست چیدمان و برنامه بازیها را طوری طراحی کند که در رشت باشد و با بزرگ نمودن گامی که بزرگ و ارزشمند برداشته سعی در معرفی خود نماید اما ضمن حضور نمایندگان هیئت و خصوصا شخص ریس هیئت در سالن مسابقات و برگزاری افتتاحیه نوید شروع خوبی داشت .

اما یکی دیگر از نکات بارز این مسابقات این بوده است که در تمامی دیدارها و در هر چهار شهر، از ابتدا نمایندگانی از هیئت در سالن برگزاری مسابقات حضور دارند . حضور راکعی رئیس هیئت در تمامی شهرها ، امیری رئیس کمیته انضباطی ، ترابی دبیر هیئت استان می تواند اهمیت این مسابقات ،برقراری  نظم و رعایت مقرارت  را برای همگان تفهیم نماید .

در یکی دیگر از آیتمهای رعایت شده در کمیته برگزاری مسابقات است . از آنجایی در تمامی ارکان هیئت امور بصورت گروهی و با تصمیم گیری جمع انجام می شود ، در کمیته برگزاری مسابقات هم این امر مشهود است و کمیته پنج نفره و در راس آنها سیدرضا مقیمی رئیس کمیته داوران هر گونه شک و شبهه ای را دور خواهد کرد  . نکته قابل توجه اینکه فردی با سابقه چون فیروز گل آرا که مسئولیت کمیته مسابقات را برعهده دارد در به ثمر رسیدن این موفقیتها موثر بوده است .

تحلیل و بررسی تیمهای حاضر

 در اولین دیدار ملوانان با تیم یک دست جوان شده خود با توجه به انگیزه و جوانی و دوندگی بازیکنان خود با نتیجه 90بر28 مقابل میهمان خود و یکی از نمایندگان لاهیجان یعنی جهان گستر لاهیج به برتری رسید . این تیم لاهیجانی با ترکیبی از جوانان و با تجربه گان پا به سن گذاشته حرفی زیادی برای گفتن نداشت .

در دومین دیدار تیمهای شهرداری لاهیجان و نو آوران گلبند به مصاف هم رفتند که شهرداری لاهیجان علی رغم تغییراتی که در تیم دیده می شد انتظار بیشتری از آن می رفت ، اما نو آوران گلبند هم که همیشه گویا تیم  منظم و تمرین شده است نتیجه ای جالب و به نوع   قابل تامل رغم زد تا گلبند با دستی پر لاهیجان را ترک کرد و با نتیجه 60 بر 69 به برتری دست یافت .

در سومین دیدار هم توسعه پایدار کوچصفهان و شهرداری لنگرود به مصاف هم رفتند که شاید کوچصفهان را بتوان تنها تیم در غالب همیشگی دانست . تیمی که سنت شکنی نکرد و همچنان با همان ترکیب همیشگی و با تکیه بر تکنیک فردی بازیکنانش به مصاف لنگرودی ها رفت که چند تغییر تازه روحی دوباره به تیم داده بود بازیکنانی که سابقه حضور در لیگ برتر ، دسته یک و حتی اردوهای تیم ملی را داشته اند . بعضا فریادها ی صالحی در میدان که از عدم حضور بازیکنان در تمرینات گله مند بود مبین این نکته بود که باید در انتظار بازیهای آینده این تیم بود . به هر صورت لنگرود هم با دست پر و با برتری 57 بر47 کوچصفهان را ترک کرد .

در چهارمین دیدار هم تیمهای همشهری درفک رشت و جوانان آرنا به مصاف هم رفتند . جوانان آرنا علی رغم تمام انتظاراتی که می رفت و البته با یک تیم جوانتر که به مسابقات قدم گذاشته بود نتوانست در مقابل تیم همیشه جنگنده و با برنامه درفک دوام بیاورد و بالاخره این تیم درفک بود که با نتیجه 90 بر 26 تیم پیروز این میدان لقب گرفت تا در هفته اول در جمع مدعیان باقی بماند .

تیم ستارگان صومعه سرا تنها تیمی بود که در هفته اول استراحت داشت .

به هر شکل آنچه که عرض شد نشان از یک لیگ منظم و پویا دارد ، از این به بعد برتک تک حاضران لازم و ضروری است تا با همین جدیت و همکاری راه هموار شده را تا پایان پاک و پاکیزه نگاه دارند . از بازیکن و مربی گرفته تا داور و هیئت و کمیته برگزار کننده تا دست در دست هم لیگی خاطر انگیز به جای بگذارند . خصوصا حال که نام لیگ با نام بازیکن اخلاق مداری چون مجتبی بردبار نام گرفت .

در کلام آخر اینکه همانطور که با هم مرور کردیم بسکتبال با هدایت راکعی رئیس هیئت  و همراهی همکارانش  راه طولانی پیش رو را با این شعار ادامه خواهند داد در کنار هم بودن تعبیر جدید در عصر دهکده جهانی آری ، اینجا باهم بودن مسئله است ، جایگزینی برای  بودن و نبودن . این جا کارها و امور با مشورت ، تبادل افکار و همدلی انجام می شود ././305/ع/

Share
نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
.:. کلیه حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی موج برنا محفوظ میباشد . استفاده از مطالب این پایگاه خبری با ذکر منبع بلامانع است .:.
2016 © Moje Borna