چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403

پایگاه خبری موج برنا - سرتیپ پاسدار اسکندر مومنی درحاشیه برگزاری جلسه ستاد ساماندهی سواحل شمال کشور در انزلی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: برغم ناامنی در کشورهای منطقه و محیط پیرامون، سال 94 نسبت به سال 93 دراکثر شاخصهای امنیتی ارتقاء داشتیم .
وی اولویتهای پلیس درسال 95 را حول پنج محور مبارزه با مواد مخدر(توزیع ، ورود و خرده فروشی) ، پیشگیری و مبارزه با سرقت ، مقابله با قاچاق کالا و ارز، تامین امنیت اخلاقی و اجتماعی و کاهش تصادفات عنوان کرد .
وی ساماندهی شناگاه ها ( طرح های سالمسازی دریا ) را کاری جمعی و نیازمند مشارکت همه دستگاه ها در راستای استفاده بهینه از دریا دانست و گفت: گرچه نیروی انتظامی مسئول تامین امنیت و آرامش است اما مردم نیز باید ضمن همکاری با پلیس از طرح های ساماندهی سواحل جهت کاهش خطرات و غرق شدگی استفاده کنند.
جانشین فرماندهی نیروی انتظامی کشور تامین امنیت اجتماعی و ایجاد آرامش برای مردم را از وظایف پلیس عنوان و تصریح کرد :متاسفانه درسال 94، 44 نفر درگیلان و 84 نفر درمازندران غرق شدند که البته 100 درصد این افراد خارج از طرح ساماندهی سواحل و عمدتا در ساعات عصر غرق شدند .
وی با اشاره به مشکلات ناجیان غریق درراستای دریافت مطالبات معوقه اظهار کرد: جلسه امروز درراستای هماهنگی با همه دستگاه ها و برای فراهم سازی همه امکانات و رفع مشکلات موجود درجهت برقراری امنیت و آرامش در فضایی اخلاقی بوده و ناجیان غریق نیز درهمه طرح ها حضور خواهند داشت.
سردار مومنی درخصوص حریم خصوصی مردم و لزوم رعایت شئونات اسلامی در معابر و اماکن عمومی گفت: هیچ کس بدون حکم قانونی نمی تواند وارد حریم خصوصی کسی شود اما معابر، کوچه، خیابانها و پارکها اماکن و حریم عمومی محسوب شده و باید شئونات اجتماعی و اخلاقی در آنها رعایت شود.
وی مشارکت و ارتباط مردم و پلیس را لازمه ایجاد شرایط بهتر در تامین امنیت و آرامش جامعه عنوان و تصریح کرد : هرکشوری قانون خود را دارد و درکشور ما نیز علاوه بر اینکه تذکر پلیس در حریم عمومی ورود به حریم خصوصی افراد نبوده بلکه درهیچ جای دنیا نیز معابر و خیابانها حریم خصوصی تلقی نمی شود.
به گزارش خبرنگار ایرنا ، جلسه ستاد ساماندهی طرحهای ساحلی کشور با حضور جانشین فرماندهی نیروی انتظامی کشور امروز(دوشنبه) با حضور فرماندهان انتظامی گیلان، مازندران و گلستان جهت استفاده بهینه از سواحل در کنار برقراری امنیت اخلاقی و اجتماعی در انزلی درحال برگزاری است .

Share
نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
.:. کلیه حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی موج برنا محفوظ میباشد . استفاده از مطالب این پایگاه خبری با ذکر منبع بلامانع است .:.
2016 © Moje Borna