پنج شنبه 9 فروردین 1403

پایگاه خبری موج برنا - صبح امروز (۱۰ خرداد) نشست شورای قضایی به ریاست احمد سیاوش پور، رئیس کل دادگستری و رییس شورای قضایی استان در اداره کل بازرسی گیلان برگزار شد.

در ابتدای این نشست سیف الله مسرور بازرس کل استان جمع بندی از اقدامات سازمان بازرسی استان را در سال ۱۳۹۴ و دوماهه اابتدایی سال جاری ارائه نمود.
وی تعداد بازرسی های انجام شده در سال گذشته را ۲۱% بیش از تعداد مصوبی که در برنامه پیش بینی شده بود عنوان کرد .
بازرس کل استان یکی از وظایف سازمان بازرسی را آسیب شناسی سازمان ها و نهاد ها ذکر کرد و افزود: کارگروه های مختلفی در قالب موضوعات اقتصادی ، تولید و توسعه و زمین، سیاسی و قضایی ، فرهنگی واجتماعی و … به آسیب شناسی پرداخته و موارد یافت شده را به دستگاه ها ابلاغ نموده اند که اکثر آنها اجرا شده و بخشی نیز در حال اجرا می باشد.
وی همچنین خاطر نشان کرد: در سال ۹۴ با پیگیریهای صورت گرفته در بازرسی حدود ۷۰ میلیارد تومان از اضافه پرداخت هایی که توسط سازمان ها صورت گرفته بود به حساب دولت عودت داده شد.
این مقام قضایی آسیب های شناسایی شده در سال ۹۵ را در حوزه های بانک وبیمه، نیرو و ارتباطات، جهادکشاورزی ومحیط زیست، راه و شهرسازی، صنعت معدن تجارت، شهرداری ها، بهداشت ودرمان، فرهنگ و رسانه، ورزش وجوانان و … دانست و ابراز داشت: بازرسان استانی با دقت و توجه این آسیب ها را بررسی کرده و از وقوع آنان جلوگیری به عمل می آورند.
مسرور استان گیلان را چهارمین استان از حیث گزارشات واصله مردمی ذکر کرد و افزود: مردم فهیم استان، عملکرد ادارات و مسئولان را به دقت رصد کرده و هرگونه تخلفی را از طریق سامانه ملی سازمان بازرسی اعلام می نمایند.
بازرس کل استان در خاتمه از اهتمام سازمان بازرسی به مقوله حفاظت ازاراضی ملی خبرداد و گفت: در سال گذشته همت فراوانی در برخورد با متخلفان و متجاوزان به محیط زیست و منابع طبیعی صورت گرفته و امسال نیزعزم جدی در برخورد با تغیر کاربری و ساخت وسازهای غیرقانونی در دستور کار قرار گرفته است.

Share
نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
.:. کلیه حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی موج برنا محفوظ میباشد . استفاده از مطالب این پایگاه خبری با ذکر منبع بلامانع است .:.
2016 © Moje Borna