جمعه 10 فروردین 1403

پایگاه خبری موج برنا - امیر محمدپور گفت: تا پایان فصل تابستان، دو کتابخانه سیار در شهرستان های تالش و رضوانشهر با هدف ترویج مطالعه در روستاها و مناطق محروم راه اندازی می شود.
وی افزود: همچنین تا زمان مذکور یک کتابخانه عمومی در شهرستان انزلی احداث و کتابخانه اهل بیت (ع) آستانه اشرفیه نیز با مشارکت خیران توسعه داده می شود.
محمدپور با اشاره به اینکه این کتابخانه ها با هدف تقویت فرهنگ مطالعه راه اندازی می شود ، اضافه کرد: ایجاد و توسعه کتابخانه های یاد شده با صرف هزینه ای بالغ بر هفت میلیارد ریال به اتمام می رسد.
وی با بیان اینکه در شهرستان آستارا نیز راه اندازی یک کتابخانه سیار ضرورت دارد ، اظهار کرد: ایجاد این کتابخانه در سال جاری با قول مساعد فرماندار آستارا در دستور کار قرار دارد.
وی میزان اعتبار برای ایجاد کتابخانه سیار در آستارا را یک میلیارد و 500 میلیون ریال برآورد کرد.
مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان ، توسعه فرهنگ مطالعه را نیازمند عزم همگانی خواند و بیان کرد: در شهرستان آستارا به ازای هر یکصد شهروند، یک متر و 60 سانتیمتر فضای مفید مطالعه در کتابخانه ها وجود دارد.
وی با بیان اینکه در این شهرستان به ازای هر یکصد شهروند آستارایی فقط دو نفر عضو کتابخانه ها هستند ، اظهار کرد: اما در کتابخانه های عمومی این شهرستان به ازای هر دو شهروند، یک کتاب موجود است.
محمدپور با اشاره به اینکه زمینه و فضای مطالعه در این شهرستان فراهم است ، گفت: رشد و توسعه فرهنگ مطالعه در استان گیلان نیازمند ایجاد دغدغه در خانواده هاست که در این میان وظایف اصلی دستگاه های متولی سنگین است.
در زمان حاضر یکصد کتابخانه عمومی، مشارکتی و مستقل با حدود 50 هزار نفر عضو در گیلان فعال و 23 کتابخانه در روستاهای استان فعال است.

ایرنا

Share
نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
.:. کلیه حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی موج برنا محفوظ میباشد . استفاده از مطالب این پایگاه خبری با ذکر منبع بلامانع است .:.
2016 © Moje Borna