چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403

پایگاه خبری موج برنا - مهندس رضا مسرور در جلسه كميسيون مشترك اقتصادي ايران و آذربايجان و شوراي گفتگوي دولت و بخش خصوصي در اين منطقه كه با حضور وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات اظهار كرد: سهم ايران از بازار روسيه بسيار ناچيز و حدود ۱۲صدم درصد واردات اين كشور است

مديرعامل سازمان با اشاره به اقدامات خوبي كه در سالهاي اخير در حوزه خزر در حال انجام است خاطرنشان كرد : بايد با رفع مشكلات و موانع، زمينه حضور و نفوذ بيشتر كالاهاي ايراني در اين بازار را فراهم كنيم كه اين امر نيازمند رفع مشكلات تعرفه اي و توليد كالاهاي مطابق استانداردهاي كشورهاي حاشيه درياي خزر است.

مسرور تاكيد كرد : از سوي ديگر بايد با تاسيس شركت هاي مديريت صادرات قوي حجم مبادلات تجاري با روسيه را از يك ميليارد دلار تا ۱۰ميليارد دلار افزايش دهيم.

وي با اشاره به اين كه سازمان منطقه ازاد انزلي درحال ساخت مجتمع بندري كاسپين با هدف صادرات به روسيه و كسب درآمد ارزي است، گفت: از سوي ديگر علاوه بر چهار پست اسكله با سرمايه گذاري سه هزار ميليارد ريالي بخش خصوصي، ساير زيرساخت هاي مورد نياز مثل سردخانه و انبار همزمان درحال تكميل و احداث است.

مديرعامل سازمان منطقه آزاد انزلي اتصال ريل سراسري به مجتمع بندري كاسپين را براي ايفاي نقش اين بندر و توسعه مبادلات تجاري ايران حائز اهميت خواند.

وي خاطرنشان كرد : اين سازمان اقدامات اوليه را براي اتصال دو كيلومتر از مسير ريلي به بندر كاسپين در داخل محدوده منطقه آزاد انجام داده و ۱۲كيلومتر از آن باقي مانده كه اميدواريم با توجه ويژه دولت در راستاي توجيه اقتصادي طرح احداث راه آهن اقدام شود.

مسرور با اشاره به احداث مركز نمايشگاه هاي منطقه آزاد انزلي، از آمادگي اين سازمان براي برگزاري نمايشگاه هاي تخصصي ايران با كشورهاي حاشيه خزر از جمله روسيه و آذربايجان خبر داد.

مديرعامل سازمان منطقه آزاد انزلي در خاتمه از ميزباني اجلاس شوراي همكاري مناطق ازاد و ويژه اقتصادي كشورهاي حاشيه خزر در راستاي توسعه مبادلات تجاري و فعال سازي كريدور شمال و جنوب در تابستان امسال خبر داد.

بنابراين گزارش دكتر محمود واعظي وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات جمهوري اسلامي ايران ، شاهين مصطفي يف وزير اقتصاد جمهوري آذربايجان روساي كميسيون هاي همكاري هاي مشترك اقتصادي دو كشور و هيات همراه از پروژه هاي مركز تفريحات دريايي، فاز تجارت و گردشگري ، مجتمع بندري كاسپين و طرحهاي زيرساختي و توسعه اي منطقه ازاد انزلي بازديد و در نشست كمسيون مشترك اقتصادي دو كشور در اين منطقه در خصوص فرصت هاي توسعه همكاري في مابين به بحث و تبادل نظر پرداختند گقتني است هدف از اين ديدارها و برگزاري نشست كميسيون مشترك در منطقه آزاد انزلي توسعه مبادلات تجاري ايران با جمهوري آذربايجان با بهره مندي از ظرفيت هاي و توانمندي هاي اين منطقه عنوان شده است.

 

Share
نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
.:. کلیه حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی موج برنا محفوظ میباشد . استفاده از مطالب این پایگاه خبری با ذکر منبع بلامانع است .:.
2016 © Moje Borna