شنبه 1 اردیبهشت 1403

پایگاه خبری موج برنا - جلال دیانسایی  گفت: همه ساله در آستانه سالروز رحلت جانسوز بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی، اعزام کاروان های آذری از مرز زمینی آستارا آغاز می شود.
وی با اشاره به اینکه از چهارم تا هفتم خردادماه جاری 300 تبعه آذری با گذر از مرز زمینی آستارا به مرقد مطهر امام خمینی (ره) اعزام شدند، افزود: این کاروان های زیارتی پس از حضور در حرم مطهر امام خمینی (ره) راهی قم و مشهد جهت زیارت حرم های پاک و منور حضرت معصومه و امام رضا (ع) می شوند.
مدیر پایانه مرزی آستارا اضافه کرد: این کاروان های زیارتی در قالب شش اتوبوس اعزام شدند.
دیانسایی در ادامه از اعزام 150 نفر از شیعیان جمهوری آذربایجان در پنج روز اخیر به کربلا خبر داد و بیان کرد: زائران کربلای معلی در قالب سه اتوبوس از مرز زمینی آستارا به منظور زیارت حرم مطهر امام حسین (ع) و حضرت ابوالفضل (ع) اعزام شدند.
شهرستان بندری آستارا با 86 هزار نفر جمعیت، در شمال غربی استان گیلان واقع شده و به علت قرار گرفتن در نوار مرزی جمهوری آذربایجان، سومین مرز پرتردد کشور محسوب می شود به طوری که سالانه نزدیک 800 هزار نفر مسافر داخلی و خارجی از این مرز تردد می کنند.
چهاردهم خردادماه، سالروز ارتحال ملکوتی امام راحل عظیم الشأن است و به همین مناسبت، کاروان هایی برای زیارت حرم خمینی کبیر، عازم مرقد آن حضرت می شوند./

ایرنا

Share
نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
.:. کلیه حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی موج برنا محفوظ میباشد . استفاده از مطالب این پایگاه خبری با ذکر منبع بلامانع است .:.
2016 © Moje Borna