پنج شنبه 9 فروردین 1403

پایگاه خبری موج برنا - حمیدرضا آذرپور  بر لزوم فراهم کردن امکانات برای ورود گردشگران به استان تاکید کرد و افزود: تامین اغذیه یکی از نیازهای گردشگران است که باید به خوبی و با رعایت شئونات اسلامی انجام شود.
وی با بیان اینکه روزه خواری در ملاعام موجبات جریحه دار شدن احساسات مذهبی گیلانیان را فراهم می آورد، اعطای مجوز به واحدهای پذیرایی بین راهی را راهکاری برای رفع این مشکل خواند و ادامه داد: اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان با همکاری اداره اماکن، اقدام به صدور مجوز فعالیت در طی روزهای ماه مبارک رمضان برای واحدهای متقاضی پذیرایی بین راهی می کند.
آذرپور از تشدید نظارت بر واحدهای پذیرایی در ماه مبارک رمضان خبر داد و گفت: بازگشایی این واحدها تنها با اخذ مجوز قانونی صورت امکان پذیر است.
وی افزود: تجهیز و پاکیزگی نمازخانه‌های واحدها، جلوگیری از تظاهر به روزه خواری، پخش اذان، رعایت شئونات اسلامی، حفظ شعائر ماه مبارک توسط کارکنان در زمان انجام کار، پرهیز از ارائه غذا به افراد غیر مسافر، جلوگیری از افزایش غیرقانونی و غیر متعارف قیمت‎ها، ایجاد بستر مناسب برای تامین رفاه مسافران و گردشگران از آیتم های نظارتی این بازرسی ها خواهد بود.
وی تاکید کرد: تامین امنیت و رعایت حقوق گردشگران باید به درستی صورت گیرد زیرا گردشگران سفیران فرهنگی هر استان هستند و پیشامدهای حین سفر، عنصری برنامه ساز برای سفرهای بعدی آنان خواهد بود.
87 هتل، 23 هتل آپارتمان، 75 مجتمع گردشگری، 47 مهمانپذیر، یک هزار و 43 خانه مسافر، 233 واحد پذیرایی بین راهی و سفره خانه سنتی و 53 دفتر خدمات مسافرتی در گیلان فعال هستند.
در حال حاضر در تاسیسات گردشگری استان شش هزار و 32 نفر شاغل هستند که از این تعداد، چهار هزار و 926 نفر مرد و یک هزار و 106نفر را بانوان تشکیل می دهند./

Share
نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
.:. کلیه حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی موج برنا محفوظ میباشد . استفاده از مطالب این پایگاه خبری با ذکر منبع بلامانع است .:.
2016 © Moje Borna