جمعه 31 فروردین 1403

پایگاه خبری موج برنا - حمید رضا آذرپور افزود: اماكن مذهبی كهن عاملی موثر در جذب گردشگران مذهبی است؛و گیلان با تعدد بقاع متبركه و مساجد قدیمی در زمره استانهایی قرار دارد كه گردشگری مذهبی در آن رونق مطلوبی دارد.
وی با بیان اینكه مقوله گردشگری مذهبی در گیلان جایگاه خوبی را به خود اختصاص داده گفت: وجود بقاع متبركه شاخص در گیلان و دیدگاه مذهبی ساكنان این خطه سرسبز پتانسیل توسعه گردشگری مذهبی را نمایان نموده است.
وی بر اجرای تورهای گردشگری مذهبی در گیلان تاكید كرد و افزود: پرداختن به موضوع میراث معنوی نه تنها در بهبود صنعت گردشگری مذهبی مؤثر است،بلكه می تواند مبلغ شایسته ای برای دین مبین اسلام باشد.
وی نقش مساجد در شناخت فرهنگ غنی گذشتگان را مهم تلقی كرد و افزود: این بناهای ارزشمند بعنوان یادمانی از اندیشه مذهبی نیاكانمان است.
آذرپور بیان كرد: مساجد قدیمی با ارزش معماری فوق العاده، كاخ های تاریخی با معماری بی نظیر، كاروانسراهای تاریخی، عمارت های قدیمی با معماری خاص، پل های تاریخی با ساختی بی بدیل همراه با دیدنی ترین و كهن ترین بازارها تنها قسمتی از جاذبه های تاریخی خطه سبز گیلان است كه در كنار سایر دیدنی ها؛ مجموعه ارزشمند و قابل عرضه به گردشگران را فراهم آورده است.
وی ادامه داد : توسعه گردشگری و افزایش شمار گردشگران در گرو خدمات دهی مطلوب و باكیفیت از سوی همه عناصر سفر است؛ كه در این میان دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری گیلان جایگاه ویژه ای را به خود اختصاص داده اند.
وی با بیان اینكه دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری می توانند با سنجش موقعیت جامعه و بررسی ظرفیت های طبیعی، تاریخی، فرهنگی و اجتماعی هر منطقه، بسته های سفر ویژه ای را تعریف نمایند، تحول در نظام اقتصادی را حاصل تلاش این عناصر خواند.
وی با تاكید بر راه اندازی تورهای گردشگری مذهبی همزمان با سالگرد ارتحال امام بیان كرد: تلاش می شود تا همزمان با ایام ارتحال امام راحل با برگزاری تورهای گردشگری زیارتی به مرقد مطهر و بقاع متبركه و امامزادگان شاخص استان موجب ترویج گردشگری مذهبی و ارتقا معنویت در استان شویم.
گردشگری ، مقوله ای تخصصی است كه می بایست از تمام ظرفیت ها و توانمندی ها در راستای توسعه آن استفاده كرد؛ و توریسم مذهبی بخشی از گردشگری فرهنگی است كه به دلیل وجود بیش از 900 بقعه و امامزاده در استان قابل اهتمام است./ایرنا

Share
نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
.:. کلیه حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی موج برنا محفوظ میباشد . استفاده از مطالب این پایگاه خبری با ذکر منبع بلامانع است .:.
2016 © Moje Borna