پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403

پایگاه خبری موج برنا - به نقل از ایرنا - در پيام مشترك آيت الله زين العابدين قرباني و محمدعلي نجفي كه نسخه اي از آن روز سه شنبه در اختيار ايرنا قرار گرفت، آمده است: دگر بار عطر دل انگيز شعبان، ماه مهرباني و نيايش از راه رسيد و در طليعه‌اش با ترنم دلنواز ميلاد سه نور از سلاله پاك ختم المرسلين، دل هاي عاشقان را ميهمان خوان گسترده عطوفت خود كرد.
در ادامه اين پيام افزوده شده: فروغ ميلاد با بركت سيد و سالار شهيدان حضرت اباعبدالله الحسين(ع) و نامگذاري آن به نام روز پاسدار و ولادت با سعادت اسوه وفا و ايثار حضرت ابوالفضل العباس(ع) و روز جانباز و همچنين ولادت سيد الساجدين حضرت زين العابدين (ع) و آكنده شدن آن به طراوت دل انگيز مناجات شعبانيه و در ادامه نزول بركات وافره ولادت قائم آل محمد (عج)، منجي عالم بشريت و عيد منتظران، فرصت مغتنمي است تا ضمن تأسي جستن به سيره طيبه ائمه هدي(ع) و رهپويان واقعي طريق عشق و ايثار، خود را براي واردشدن به ماه ضيافت الله و اخلاص في سبيله آماده و مهيا سازيم.
در ادامه اين پيام مشترك گفته شده: بي شك انقلاب شكوهمند اسلامي ايران، از درياي زلال ايثار، گذشت، همت و مردانگي كربلا سرچشمه گرفته است و پاسداران فداكار و جانبازان جان بر كف نيز تجلي همين مشي و منش بوده و هستند و در تمام عرصه هاي نبرد حق عليه باطل، حافظ و مدافع حريم امن نظام بوده اند.
نماينده ولي فقيه و استاندار گيلان در خاتمه اين پيام مشترك اضافه كرده اند: با نثار صميمانه ترين درودها به ارواح طيبه شهدا ، امام راحل و ارج نهادن به جانفشاني هاي جانبازان، پاسداران و ايثارگران هشت سال دفاع مقدس، اعياد شعبانيه را به عموم مردم گيلان تبريك گفته و توفيق گام برداشتن همگان در مسير آرمان‌هاي مقدس دين مبين اسلام را از خداوند متعال مسئلت مي نماييم.
21 اردبيهشت ماه آغاز اعياد شعبانيه است كه همزمان با سوم شعبان مصادف با ولادت امام حسين (ع) (روز پاسدار) ، چهارم شعبان ولادت حضرت ابوالفضل العباس (ع) و پنجم شعبان ميلاد امام زين العابدين (ع) (روز جانباز) نامگذاري شده است.

Share
نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
.:. کلیه حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی موج برنا محفوظ میباشد . استفاده از مطالب این پایگاه خبری با ذکر منبع بلامانع است .:.
2016 © Moje Borna