سه شنبه 28 فروردین 1403

پایگاه خبری موج برنا -رضا علیزاده با اشاره به نقش فرهنگ سازی در رسیدن به توسعه پایدار در حوزه صنایع دستی و هنرهای سنتی اظهار کرد: فرهنگ و اشاعه آن مقدمه ای برای رسیدن به مرحله بالندگی است.

وی با بیان اینکه در فرهنگ سازی باید به معنا و لوازم تاثیرگذار آن توجه کرد، گذر از مسیر آموزش و رسانه را الزامی برای تحقق این امر خواند.

علیزاده اضافه کرد:باید شرایطی فراهم شود که از یکسو فعالیت هنرمندان و از سوی دیگر حضور مخاطبان رونق گیرد.

این مسئول خاطرنشان کرد:اطلاع رسانی فراگیر و فرهنگ سازی صحیح در حوزه صنایع دستی باعث می‌شود تا عموم شهروندان بیش از پیش با محیط اطرافشان آمیخته شوند و زیبایی‌ها را دریابند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان نقش رسانه را در اعتلای جایگاه صنایع دستی موثر خواند و افزود: اشاعه اخبار مرتبط به صنایع دستی و هنرهای سنتی از سوی رسانه‌ها موجب تنویر افکار عمومی و آشنایی مردم نسبت با رویدادهای این حوزه و نیز معرفی هنرمندان و آثارشان در جامعه خواهد شد.

وی با بیان اینکه تصور بخش عمده‌ای از جامعه نسبت به رشته های صنایع دستی کامل نیست،اضافه کرد: برای اینکه این ارتباط و آشنایی استحکام یابد باید نسبت به فرهنگ سازی و تبلیغات اثربخش اقدام کنیم.

این مسئول در پایان ضمن اشاره به غنای فرهنگی گیلان و تعدد صنایع دستی آن؛برگزاری جشنواره و نمایشگاه های صنایع دستی را اقدامی موثر برای معرفی هرچه بهتر هنرهای سنتی استان دانست و بیان کرد: حضور فعال هنرمندان در نمایشگاه ها و نیز استقبال علاقمندان از تولیدات سنتی چرخه مثبتی در معرفی این داشته های ارزشمند ایجاد می‌کند.

/ایسنا

Share
نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
.:. کلیه حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی موج برنا محفوظ میباشد . استفاده از مطالب این پایگاه خبری با ذکر منبع بلامانع است .:.
2016 © Moje Borna