پنج شنبه 9 فروردین 1403

پایگاه خبری موج برنا -منطقه گیلان،رضا علیزاده در نشست هم اندیشی فعالان صنعت گردشگری که با حضور جمعی از فعالان و نمایندگان تشکل‌های گردشگری استان برگزار شد، ایجاد امنیت برای گردشگران را یک ضرورت خواند و گفت:شادکامی و شادمانی مردم در گرو احساس امنیت است.

وی با بیان اینکه در مناسبات داخلی و خارجی،امنیت و گردشگری دو مقوله وابسته به یكدیگر هستند؛ اذعان داشت: امنیت و گردشگری در تعامل دوجانبه می توانند تأثیر افزایشی و هم تأثیر كاهشی داشته باشند.

علیزاده با تاکید بر اینکه تلاش دولت تدبیر و امید ایجاد آسایش برای مردم و نقش آفرینی ملت در ساختن ایرانی آباد است، گردشگری صنعتی مهیج و مردمی است که نشاط عمومی را مهیا می سازد.

این مسئول گیلان را استانی موفق در امر گردشگری دانست و افزود:صیانت از حقوق گردشگران و نیز برقراری امنیت این موفقیت را محقق کرده است.

وی اقتصاد گردشگری را به دلیل ویژگی‌هایی مانند اتکا به تولید داخلی، درون‌زایی و ارتباط با اقتصادهای کوچک و فراگیر؛ امری مهم و موثر در ارتقای اقتصاد مقاومتی معرفی و اضافه کرد: پتانسیل های بالای استان گیلان در زمینه طبیعت بکر، زراعت مستمر،جاذبه های گردشگری متعدد و صنایع دستی غنی نفش موثری در شکوفایی اقتصاد مقاومتی دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری گیلان بر جدیت در اقدام و عمل تاکید کرد و افزود: رونق اقتصادی و اشتغال پایدار از طریق سرمایه گذاری در گردشگری باید با جدیت دنبال شود، زیرا هزینه ایجاد یک فرصت شغلی در صنعت گردشگری به مراتب بسیار پایین تر از دیگر صنایع است./

Share
نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
.:. کلیه حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی موج برنا محفوظ میباشد . استفاده از مطالب این پایگاه خبری با ذکر منبع بلامانع است .:.
2016 © Moje Borna