پنج شنبه 9 فروردین 1403

پایگاه خبری موج برنا - فيروز فاضلي افزود : خبرنگاران يادشده در قالب خبرگزاري ها، روزنامه ها و پايگاه هاي خبري تحليلي داراي مجوز، انتخابات در گيلان را پوشش خبري مي دهند.
وي اظهار كرد: انتخابات ميدان هم افزايي، همگرايي و تجلي وحدت و بصيرت مردم انقلابي ايران است و اين رويداد مهم، مظهر همدلي و همزباني ملت و نظام مقدس جمهوري اسلامي است.
وي از اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه استان خواست تا با حضور پرشور خود در انتخابات، بار ديگر ثبات و قدرت نظام اسلامي را در عرصه جهاني جلوه گر سازند.
فاضلي يادآور شد: مرحله نخست انتخابات دهمين دوره مجلس شوراي اسلامي در روز هفتم اسفندماه سال گذشته، توسط 400 خبرنگار رسانه هاي گروهي استان پوشش خبري داده شد.
در مرحله اول از دهمين دوره انتخابات مجلس شوراي اسلامي در گيلان كه هفتم اسفندماه سال گذشته برگزار شد، از 11 حوزه انتخابيه گيلان، 10 نماينده منتخب مردم شدند و انتخابات در دو حوزه رشت و رودبار ، به مرحله دوم كشيده شد.
در حوزه انتخابيه رشت در دور اول، يك نماينده از سه نماينده اين شهرستان با كسب حد نصاب آراء و چهار نامزد كه در دور اول بيشترين تعداد آراء را كسب كردند، براي كسب دو كرسي باقيمانده مجلس شوراي اسلامي در اين حوزه با يكديگر به رقابت خواهند پرداخت.
در حوزه انتخابيه رودبار نيز دو نامزد راه يافته به مرحله دوم انتخابات براي كسب يك كرسي نمايندگي مردم در مجلس شوراي اسلامي رقابت مي كنند.
استان گيلان با افزون بر 14 هزار كيلومتر مربع و جمعيتي بالغ بر دو ميليون و 480 هزار نفر و 16 شهرستان، 13 نماينده در مجلس شوراي اسلامي دارد كه از اين تعداد، سه كرسي نمايندگي مربوط به شهرستان رشت است.

Share
نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
.:. کلیه حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی موج برنا محفوظ میباشد . استفاده از مطالب این پایگاه خبری با ذکر منبع بلامانع است .:.
2016 © Moje Borna