پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403

پایگاه خبری موج برنا - طیبه بینا با اشاره به اینکه هفته‌ی سلامت سال ۹۵ با شعار «انسان سالم محور توسعه‌ی پایدار» و با هدف «غلبه بر دیابت» امسال گرامی ‌داشته می‌شود،گفت:«هفته‌ی سلامت»  از اول تا هفتم اردیبهشت ماه است.

 وی از اتوبوس سلامت و استقرار آن در محلات کم‌برخوردارشهر رشت در هفته سلامت خبر داد و افزود:برای راه‌اندازی اتوبوس سلامت دو اتوبوس در نظر گرفته شده که به همه‌ی محلات رشت سرکشی کنند و از ساعت ۸ صبح تا چهار عصر کارشان را ادامه دهند.

بینا تاکید کرد:این دو اتوبوس با حضور درمحلات کمتر برخوردار به انجام تست فشار خون،تست قند خون،آموزشها، چک‌آپ، مشاوره توسط پزشکان و ... خواهند پرداخت.

بینا اضافه کرد:در روز جمعه‌ نیز این اتوبوسها در محل نماز جمعه‌ی رشت در میدان مصلی مستقر می‌شوند و خدمات ویژه به نمازگرازان جمعه ارائه خواهند داد.

وی همچنین خاطر نشان کرد: در هماهنگی با مرکز بهداشت رشت واکسن‌های کافی و لازم برای تزریق  به پاکبانان و نگهبانان فضای سبز و کارگرانی که در معرض خطر آلودگی هستند در نظر گرفته شده است. بینا متذکرشد: همچنین پنج خانه‌ی سلامت در سرای محلات در سرای محله‌های معلم،حمیدیان،جماران،شالکو و چهلتن افتتاح خواهد شد.

مدیریت پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری رشت اضافه کرد:نکته قابل توجه در برنامه، عدم اطلاع افراد از وضعیت سلامتشان است و بسیاری از افرادی که در تست‌های انجام شده مبتلا به فشار خون و چاقی هستند از این مشکل خود بی اطلاع هستند و این می‌تواند به عنوان هشداری برای تمام شهروندان باشد که به صورت منظم وضعیت سلامت خود را بررسی کنند تا در صورت ابتلا به هر کدام از بیماری‌های مزمن مانند دیابت، فشار خون، چربی خون و یا اضافه‌وزن، در کم‌ترین زمان آن را کنترل کنند.

وی تاکید کرد:عدم اطلاع از این بیماری‌ها و دیر مراجعه کردن به پزشک، گاهی اوقات منجر به ایجاد ضایعاتی مانند از کار افتادن کلیه ها، از بین رفتن توان بینایی و بیماری‌های قلبی و عروقی می‌شوند که صدمات وارد شده قابل درمان نیست.

بینا از شهروندان شهر رشت دعوت کرد در این طرح شرکت داشته و  وضعیت سلامت خود را مورد مراقبت قرار دهند./ایسنا

Share
نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
.:. کلیه حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی موج برنا محفوظ میباشد . استفاده از مطالب این پایگاه خبری با ذکر منبع بلامانع است .:.
2016 © Moje Borna