سه شنبه 4 اردیبهشت 1403

پایگاه خبری موج برنا - سید رضی فلاح‌چای در جلسه شورای شهر لاهیجان با بیان خطرات ناشی از دفن غیراصولی زباله‌های شهری، گفت: موضوع پسماند و دفن زباله با توجه به آسیب‌های زیادی که به محیط زیست و در نهایت به انسان وارد می‌کند از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی افزود:در یکسال اخیر،شهرداری لاهیجان اقدامات مثبتی در جهت دفن اصولی زباله ها و کنترل شیرابه انجام داده؛ شاید این قبیل امور برای شهروندان ملموس نباشد، اما از اقدامات زیر بنایی شهرداری بوده و قابل تقدیر است.

فلاح‌چای گفت: تفکیک زباله از مبدا می تواند در دفن اصولی زباله موثر باشد و آموزش و تشویق خانواده‌ها جهت جداسازی زباله در مبدا،یکی از گام های اولیه در مدیریت پسماند شهری و جلوگیری از هدر رفت منابع و ثروت عمومی جامعه است و با توجه به اهمیت موضوع لازم است همه دست به دست هم دهیم تا نسبت به ساماندهی این مسئله مهم اقدامات لازم انجام پذیرد.

 ضرورت احداث پارک بانوان

ابراهیم مهربان سخنگوی شورای اسلامی شهر لاهیجان در ادامه این جلسه نقش بانوان را در کانون خانواده و در تربیت فرزندان مهم دانست و گفت: توجه به ورزش و تفریح آنان در راستای زندگی بهتر امری ضروری است، این در حالی است که امکانات و فضاهای ورزشی اختصاصی بانوان در شهر ناچیز است یا اصلا وجود ندارد.

وی گفت: وظیفه ماست که حداقل امکانات را برای این عزیزان فراهم کنیم .

مهربان، از شهرداری لاهیجان خواست، با انجام مطالعه کارشناسی نسبت به معرفی مکان مناسب و  طراحی پارک ویژه بانوان در سطح شهر اقدام تا بانوان لاهیجانی بتوانند با آسودگی خاطر از آن مجموعه استفاده کنند.

Share
نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
.:. کلیه حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی موج برنا محفوظ میباشد . استفاده از مطالب این پایگاه خبری با ذکر منبع بلامانع است .:.
2016 © Moje Borna