پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403

پایگاه خبری موج برنا -  هانی قلی پوربا اشاره به اینکه در حال حاضر 330هزار خانوار روستایی و عشایری گیلان شرایط بیمه‌شدن در صندوق بیمه روستایی و عشایری استان را دارند،گفت:هم اکنون 170 هزار خانوار روستایی و عشایری مردم گیلان تحت پوشش این صندوق قرار دارند.

وی با اشاره به اینکه بی توجهی کشاورزان و روستاییان نسبت به تحت پوشش بیمه قرار گرفتن، موجب خواهدشد که در دوران بیماری و یا کهولت سن مه مردم این دیار با مشکلات زیادی در زندگی مواجه شوند،اضافه کرد:لازم است برای ارتقای اگاهی مردم روستاهای گیلان نسبت به نقش موثر بیمه در زندگی شان رسانه‌های استان فعال ترعمل کنند.

مدیرعامل صندوق بیمه عشایری و روستایی گیلان ادامه داد:افق گیلانیان نسبت به زندگی نزدیک است و در مجموع دورنما و آینده نگری که به طور مثال مردم استانهای کویری کشوردارند با مردم استان ما فرق می کند و به همین دلیل برای بیمه شدن، که امروز بیمه جزء سبد کالای هر خانوار محسوب می شود،هنوز در برخی از خانوارهای گیلانی بی توجهی دیده می شود.

وی تاکید کرد:بیمه صندوق توسعه روستایی و عشایری یک سرمایه گذاری مطمئن برای آینده است و شرایط عضویت در آن برای روستاییان بسیار آسان است.

قلی پور با بیان اینکه ساکنین شهرهای زیر 20هزارنفر جمعیت گیلان که در مجموع 52شهر دراین بخش داریم می توانند از صندوق بیمه کشاورزی و روستایی گیلان بهره‌مند شوند، تصریح کرد:یکی از اقداماتی که در جهت سهل شدن بیمه روستاییان انجام شده است، پذیرش خوداظهاری از مردم روستا است و نیازی به فرستادن متقاضاییان برای معاینات پزشکی نیست.

مدیرعامل صندوق بیمه عشایری و روستایی گیلان خاطرنشان کرد:عضو صندوق بیمه کشاوزری و روستایی سالانه مبلغی بین 180هزار تومان تا 420هزار تومان را پرداخت می کند و از مزایای این صندوق بهره‌مند می شود.    

Share
نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
.:. کلیه حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی موج برنا محفوظ میباشد . استفاده از مطالب این پایگاه خبری با ذکر منبع بلامانع است .:.
2016 © Moje Borna