شنبه 1 اردیبهشت 1403

پایگاه خبری موج برنا -سیده حمیرا ذکی‌پور، معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش گیلان  در خصوص نقش بانوان در شکل‌گیری جامعه اسلامی، اظهار کرد: نقش زن در خانواده، اجتماع و تربیت نسل پرتکاپو بسیار تاثیرگذار است.

وی افزود:‌ اقوام و ملل پیشین، زن را موجودی ضعیف و فاقد شان میدانستند؛ در برخی از برهه‌های تاریخی و با حضور مصلحین اجتماعی بانوان از برخی مزایا برخودار شدند اما با این وجود از نظر حقوق معنوی و اجتماعی و استقلال شخصیتی محرومیت‌های فراوانی داشتند.

ذکی‌پور گفت: حضرت امام(ره) در فرازی از بیانات خود می‌فرمایند«زن در دو مرحله مظلوم بوده یکی در دوران جاهلیت که مثل حیوانات بلکه پایین‌تر از آن بود و اسلام زن را از آن لجن زار بیرون کشید و دیگر مورد در زمان ما به اسم اینکه می‌خواهند زن را آزاد کنند به زن ظلم‌ها کردند و وی را از آن مقام عزت و شرافت پایین کشیدند» انقلاب اسلامی به رهبری حضرت امام خمینی(ره) احیاگر مجدد هویت و شخصیت زن در عرصه‌های مختلف اجتماعی و... گردید و در واقع حیات مجددی به زنان بخشیدند.

معاون پرورشی اداره‌کل آموزش و پرورش گیلان گفت: اکنون جامعه زنان کشورمان به برکت پیروزی انقلاب اسلامی با حفظ هویت اخلاقی و دینی خود در جایگاه والایی قرار دارند؛ زنان با استقامت و ایثارگری دوشادوش مردان و حتی بیشتر و بهتر از آنان در تمامی برهه‌های سرنوشت ساز کارنامه‌ای درخشان از خود برجای گذاشتند.

وی ادامه داد: موضوع نگران کننده و قابل توجه، تلاش برای اعتلای کانون مقدس خانواده است لذا گامی بسیار می‌طلبد تا ارزش‌های والای انسانی نظیر حفاظت از حریم خانواده احیاء شود. زنان به موازات ایفای نقش مادری و همسری که از مهمترین مسئولیت‌های یک زن مسلمان است در تمامی عرصه‌های اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و حتی در تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی مدنظر مقام معظم رهبری نقش آفرین هستند تا در فرآیند توسعه متوازن و همه جانبه به عنوان نیمی از سرمایه اجتماعی کشور مسئولیت خطیر خود را ایفا کنند.

ذکی‌پور با اشاره به نقش بانوان در رشد و تعالی خانواده، بیان کرد: خانواده با ظرفیت‌ترین بنیاد اجتماعی است که باارزش‌ترین کانون عطوفت و عشق در جوامع بشری محسوب می‌شود و نقش بنیادین در توسعه و رشد زندگی سالم و انسانی دارد.

معاون پرورشی اداره‌کل آموزش و پرورش گیلان تصریح کرد: بنیاد خانواده با همه قداست و نقش ممتازی که دارد و بر کسی هم پوشیده نیست، امروزه سعی می‌شود تا از نقش آن کاسته شود به همین دلیل نظام خانواده در جهان معاصر بیش از هر زمان دیگر مورد تعرض قرار گرفته و در اثر گسترش رسانه‌های الکترونیک و تهاجم فرهنگی دچار بحران شده است لذا افرادی که در این واحد کوچک تربیت می‌شوند، به میران رشد و شکوفایی‌شان سهم مهمی در واحدهای اجتماعی بزرگ دارند.

وی اضافه کرد: تنها راه قوام و دوام و سلامتی نظام خانواده در گرو رعایت قوانین حاکم بر نهاد خانواده و همچنین رعایت ارزش والای دینی و امنیت اخلاقی است که تاریخی به قدمت بشر دارد؛ امید است که جوامع اسلامی با توجه جدی و اهمیت دادن به این قوانین ضامن سلامتی نظام مقدس خانواده و پاسدار حریم مقدس انسان باشد./ایسنا

Share
نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
.:. کلیه حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی موج برنا محفوظ میباشد . استفاده از مطالب این پایگاه خبری با ذکر منبع بلامانع است .:.
2016 © Moje Borna