پنج شنبه 9 فروردین 1403

پایگاه خبری موج برنا -حجت الاسلام والمسلمین محمد صادق ایران عقیده، امام جمعه موقت شهرستان بندرانزلی به آغاز ماه مبارک رجب اشاره و اظهار کرد: ماه رجب ماهی خاص بوده و مورد انتخاب خداوند است.

وی با بیان اینکه ماه رجب زمینه ساز ماه شعبان و رمضان است، افزود: پیامبر اکرم(ص) فرموده اند رجب ماه خدا، شعبان ما من و رمضان ماه بندگان من است؛لذا این ماه مبارک از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

امام جمعه موقت بندرانزلی در ادامه به 20 فرودین روز ملی انرژی هسته ای نیز اشاره کرد و افزود: چیزی که بعد از گذشت این چند سال می توان به وضوح دید خودکفایی و تداعی شدن شعار ما می توانیم بود که پیشرفت روزافزون علم هسته ای را به دنبال داشت.

حجت الاسلام والمسلمین محمد صادق ایران عقیده تاکید کرد: اگر به توانایی های داخلی و نیروی جوان اتکا شود می توان به بهبود شرایط اقتصادی امیدوار بود.

وی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر اقتصاد مقاومتی اظهار کرد:جوانان ما،نخبگان ما در مسائل هسته ای ثابت کردند که اگر بخواهند می توانند اهداف کشور را میسر کنند؛ لذا اگر با اعتقاد حرکت کنیم به پیشرفت خواهیم رسید.

امام جمعه موقت بندرانزلی در ادامه به سالروز هنر انقلاب اسلامی نیز اشاره و تصریح کرد:هنر،زیباترین زبانی است که واقعیت ها و ارزش ها را انتقال می دهد، اما هنری این گونه است که در خدمت دین باشد، خیلی کنسرت ها و جُنگ ها به عنوان هنر برگزار می شود که نه تنها به هنر و فرهنگ کشور کمک نکرده بلکه ضد ارزش ها و هنر انقلاب اسلامی حرکت می کند، چیزی که باعث رشد جامعه می شود هنر ارزشی است.

حجت الاسلام والمسلمین ایران عقیده با بیان اینکه « هنر ارزشی » هنری است که مفاهیم دینی القا می کند، افزود: متاسفانه در این زمان تا نام هنر می آید ذهن ها به سمت هنر و فرهنگ غرب می رود که این مورد پسند نیست.

وی به سالروز شهادت شهید مرتضی آوینی نیز اشاره کرد و گفت: ایشان شخصیتی بود که ایجاد کننده خط و سیر هنر ارزشی در جامعه بوده است و آثار ماندگار فراوانی از خود به جا گذاشت .

امام جمعه موقت بندرانزلی همچنین تصریح کرد:تقویت جبهه ارزشی که مورد تاکید مقام معظم رهبری است چه در کشور و چه در این شهرستان باید به عنوان یک اصل باشد.

حجت الاسلام والمسلمین ایران عقیده اضافه کرد: انزلی جوانان مستعد،با تقوا،دغدغه مند در زمینه مسائل فرهنگی دینی و ارزشی فراوانی دارد که باید به آنان کمک کرد.

وی اظهار کرد: مقام معظم رهبری فرمودند دولت و مسئولان فرهنگی دولت باید حرکت و جهت دهی آنان به سمتی باشد که تقویت کننده نیروهای ارزشی باشند که اگر این تقویت حاصل شود قطعا تاثیر و تبلور آن را در جامعه خواهیم دید که در این شهرستان نیز باید این گونه باشد.

امام جمعه موقت بندرانزلی با بیان اینکه مجموعه های فرهنگی باید خط سیر ارزشی را دنبال کنند، تاکید کرد: مجموعه های فرهنگی شهرستان باید از یک پایگاه و موقعیت و ستاد فرماندهی حرکت کنند که گاهی اوقات خدای ناکرده از مسیر منحرف نشده و موازی کاری نشود و شاهد انحرافات کوچکی که گاهی اوقات پیش می آید نباشیم.

انتخاب موضعی درست نسبت به حرکت های ارزشی و مومنانه و ترویج مفاهیم قرآنی دیگر موضوعی بود که حجت الاسلام والمسلمین ایران عقیده بدان اشاره کرد و گفت: انزلی در مقایسه با دیگر شهرها فعالیت های قرآنی بیشتری دارد و زحمات دوستان قابل تقدیر است اما در کنار آموختن قرآن باید مفاهیم قرآن نیز القا و تعلیم داده شود تا طالب قرائت قرآن به یک نیروی ارزشی و انقلابی تبدیل شود.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود به میلاد فرخنده امام محمد باقر (ع) اشاره کرد و گفت: مقام و علم ایشان به قدری برجسته است که فقط از یک راوی از ایشان 70 هزار حدیث و روایت نقل شده و بیشترین مسائل اعتقادی و فقهی ما از ایشان است.

امام جمعه موقت بندرانزلی در ادامه با اشاره به شهادت امیر سپهبد علی صیاد شیرازی تصریح کرد: اگر ارتش جمهوری اسلامی ایران فقط یک افتخار داشته باشد، شهید صیاد شیرازی برای او کافیست، اگر چه افتخارات فراوانی دارد، وجود شهید صیاد شیرازی در انقلاب اسلامی سدی محکم در مقابل انحرافات بود.

حجت الاسلام والمسلمین ایران عقیده در پایان سخنان خود به 19 فروردین که مصادف با سالروز قطع ارتباط سیاسی آمریکا با ایران بوده است نیز اشاره کرد و گفت: به فرمایش امام اگر امریکا یک کار خوب کرده باشد آن قطع ارتباط با ایران بوده است.

وی همچنین افزود: امریکا امروزه ایران اسلامی را قبول می کند اما ایران اسلامی را که بدون دفاع از جریانات انقلابی و انقلابی گری در جهان باشد؛لذا طبق فرمایش امام، آمریکا قابل اعتماد نیست و رابطه با سلطه گران هرگز./ ایسنا

Share
نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
.:. کلیه حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی موج برنا محفوظ میباشد . استفاده از مطالب این پایگاه خبری با ذکر منبع بلامانع است .:.
2016 © Moje Borna