شنبه 1 اردیبهشت 1403

پایگاه خبری موج برنا - رضا علیزاده افزود: بودجه مورد نیاز برای طرح های یادشده به میزان دو هزار و پانصد میلیارد ریال است که از این تعداد 100طرح در حال اجراست.
وی تعمیر، بازسازی، تاسیس و تکمیل تاسیسات گردشگری و کارگاه های تولیدی صنایع دستی را از عناوین مورد نیاز برای پروژه های مذکور خواند و گفت: تخصیص اعتبار برای 30 پروژه به میزان 590 میلیارد ریال در اولویت قرار دارد.
 مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان با اشاره به پیام مقام معظم رهبری در نوروز امسال مبنی بر اقتصاد مقاومتی ؛اقدام و عمل ، تشکیل قرارگاه ستاد اقتصاد مقاومتی در استان را فرصت خوبی برای توسعه صنعت گردشگری و جلوگیری از هدر رفت بودجه عنوان کرد.
وی اظهار کرد: تشکیل ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی در استان گیلان گامی در راستای تحقق سند توسعه در همه بخش های نظام به ویژه حوزه های مرتبط با بودجه و اقتصاد است.
علیزاده با بیان اینکه  یکی از موضوعات مهم حوزه گردشگری مؤلفه اقتصادی است ادامه داد : آنچه که امروز در دنیا به عنوان نتیجه و پیامد سفر و گردشگری در صنعت گردشگری مورد توجه است، مباحث اقتصادی سفر است.
وی بر لزوم توجه به رویکردهای اقتصادی حوزه گردشگری به وسیله تأمین زیرساخت های لازم تاکید کرد و گفت: برای رسیدن به توسعه پایدار، باید جاذبه های فرهنگی، مذهبی و طبیعی تقویت شود.
علیزاده خاطرنشان شد : تحقق مقوله یادشده نیز با ساماندهی فعالان اقتصادی بخش گردشگری از جمله هتلداران، جامعه واحدهای پذیرایی، دفاتر خدمات مسافرتی و بخش های اقتصادی مرتبط با حوزه گردشگری به صورت مستقیم و غیرمستقیم محقق می شود.
علیزاده گفت : تشکیل ستاد اقتصاد مقاومتی موجب پیگیری مصوبات و ساماندهی فعالیت های دستگاه های اجرایی می شود و پیگیری مصوبات سفر کاروان تدبیر و امید به گیلان و درخواست تسریع فعالیت های مرتبط از مدیران بانک ها در قالب ستاد مذکور بسیار موثر خواهد بود.
87 هتل، 23 هتل آپارتمان، 75 مجتمع گردشگری، 47 مهمانپذیر، یک هزار و 43 خانه مسافر ، 233 واحد پذیرایی بین راهی و سفره خانه سنتی و 53 دفتر خدمات مسافرتی در گیلان فعال هستند.

Share
نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
.:. کلیه حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی موج برنا محفوظ میباشد . استفاده از مطالب این پایگاه خبری با ذکر منبع بلامانع است .:.
2016 © Moje Borna