شنبه 1 اردیبهشت 1403

پایگاه خبری موج برنا - محمدعلی حسینی‌نسب با بیان اینکه شهرستان فومن همواره با دارا بودن جاذبه‌های طبیعی و تاریخی میزبان گردشگران است، اظهار کرد: شهرستان فومن با توجه به برخورداری از پتانسیل‌های تاریخی،طبیعی و فرهنگی یکی از هدف‌های ثابت گردشگری در طول سال برای مسافران محسوب می‌شود.

وی وجود قلعه رودخان،ماسوله و امکانات طبیعی نظیر رودخانه‌ها،جنگل‌ها و مناظر بکر را مقصد و مأمنی برای آسایش مسافران دانست و افزود: برگزاری مراسم‌ها، آیین‌ها و جشنوارهای فرهنگی و تبلیغ سنت‌های بومی از روش‌های جذب گردشگر به شمار می‌رود.

حسینی‌نسب به آمادگی کامل شهرستان برای جذب، اقامت و اسکان مسافران و گردشگران نوروزی اشاره و خاطرنشان کرد: در این ایام شاهد ورود حجم قابل توجهی از گردشگران به شهرستان بوده‌ایم به گونه‌ای که آمارها نشان از رشد ورود گردشگران به شهرستان نسبت به مدت مشابه سال گذشته می‌دهد.

وی از اقامت 181 هزار و 90 نفر در سطح شهرستان در نوروز 95 خبر داد و افزود: چهار هزار و 844 نفر در هتل‌ها،790 نفر در مهمانپذیرها، 44هزار و 406 نفر در خانه مسافرها، 82 هزار و 84 نفر در اقامتگاه‌ها و کمپ‌های موقت،هشت هزار و 128 نفر در تاسیسات آموزش و پرورش و 40 هزار و 838 نفر در مهمانسراها و خوابگاه‌هاو... اسکان یافتند که این تعداد نسبت به نوروز 94 بیش از 30 هزار نفر رشد داشته است.

مسئول نمایندگی میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری فومن به انجام بازرسی‌های صورت گرفته از مراکز اقامتی شهرستان در راستای ارائه خدمات مطلوب و ساماندهی مسائل بهداشتی و خدماتی این مراکز اشاره کرد و گفت: در این ایام حدود صد و 73 مورد بازدید نظارتی از اماکن اقامتی شهرستان صورت گرفت که منجر به 25 مورد تذکر،سه مورد اخطار کتبی و سه مورد پلمپ تاسیسات اقامتی در شهرستان شد.

وی با اشاره به بازار صنایع دستی در شهرک تاریخی ماسوله و قلعه رودخان تصریح کرد:عرضه البسه محلی و عکاسی با لباس‌های محلی و سنتی در ماسوله و قلعه رودخان به یک حرفه و شغلی پررونق مبدل شده است.

حسینی‌نسب با بیان اینکه عرضه محصولات در ماسوله و قلعه رودخان با رشد تجاری مطلوبی مواجه است،یادآورشد: در غرفه‌های راه اندازی شده صنایع دستی ویژه نوروز محصولات چرمی،گلیم،سفال،حصیر،قلاب بافی،عروسک بافی و رودوزی‌های سنتی عرضه شد که بسیار مورد استقبال و توجه قرار گرفت،درحال حاضر عرضه محصولات بومی و سنتی به یکی از جاذبه‌های گردشگری شهرستان تبدیل شده است.

وی تعداد بازدید از مراکز تاریخی،تفریحی و توریستی شهرستان فومن را 234 هزار و 339 نفر دانست و عنوان کرد: 224 هزار و 308 مسافر از جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی شهرستان بازدید کردند.

مسئول نمایندگی میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری فومن با بیان اینکه تعداد شش هزار و 342 نفر از جادبه‌های طبیعی شهرستان بازدید کردند،گفت: در نوروز 95 از بین اماکن تاریخی، قلعه رودخان فومن از نظر تعداد بازدیدکنندگان در استان پیشتاز بوده است.

وی ادامه داد: قلعه رودخان،موزه مردم شناسی فومن،موزه حیات وحش ماسوله،موزه عون بن علی و خانه شوکتی در ماسوله از پتانسیل‌های شهرستان از نظر تاریخی و سازمانی می‌باشند که در این ایام مورد استقبال بی نظیر گردشگران قرار گرفت.

مسئول نمایندگی میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری فومن در پایان با بیان اینکه 253 اثر تاریخی شهرستان در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است،اظهار کرد: 21 جاذبه در شهرستان فومن مشتمل بر هشت جاذبه طبیعی و نه جاذبه تاریخی و فرهنگی،حوزه‌های گردشگری،مناطق کوهپایه و جنگلی قلعه رودخان و ماسوله شناسایی شده‌اند که تعدادی نیز از این میزان در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

Share
نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
.:. کلیه حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی موج برنا محفوظ میباشد . استفاده از مطالب این پایگاه خبری با ذکر منبع بلامانع است .:.
2016 © Moje Borna