چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403

هشتادو چهارمین جلسه کمیسیون فرهنگی شورای شهر عصر روز دوشنبه شانزدهم فروردین ماه در محل عمارت شورا برگزار شد و در این جلسه که اولین نشست این کمیسیون در سال جدید بود، رئیس جلسه ضمن قرائت بیانیه ای عروج دو شهید اخیر مدافع حرم با نامهای " شهید سعید مسافر" و "شهید جمال رضی" را به جامعه گیلانی و خانواده معظم آنان تبریک و تسلیت گفت.

مظفرنیکو منش خاطر نشان کرد:امنیت جامعه اسلامی و بقای ارزشهای دینی جامعه جهانی اسلام مرهون رشادت و خون پاک شهیدان بوده و بر ماست که به هر نحو ممکن و بنا به وظیفه مسلمانی در پاسداشت این ارزشها کوشا باشیم.

در نشست هشتاد و چهارم کمیسیون فرهنگی شورای شهر مقرر شد مسیر حد فاصل میدان گیل رشت تا مقر سپاه قدس گیلان به نام "فاتحان نوبل و الزهرا" نامگذاری شود و رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر رشت اظهار کرد: از آنجاییکه این دو شهر کوچک متصل به هم، در سوریه به دست رزمندگان و دلاورمردان گیلانی آزاد گردیده است، با رای مثبت اکثریت اعضا، این منطقه از ورودی شهر به نام این فاتحان غیور نامگذاری می شود .

فاطمه شیرزاد نیز با تایید این مطلب و تبریک و تسلیت شهادت در شهید اخیر مدافع حرم و همچنین تبریک دوازدهم فروردین ، روز جمهوری اسلامی و بزرگداشت مقام زن در سالروز ولادت فاطمه زهرا سلام الله علیها به مراسم افتتاحیه اولین پیاده راه فرهنگی شمال کشور در محل میدان شهرداری رشت اشاره کرد و از تعامل شهرداری و شورای شهر و حمایتهای کمیسیون فرهنگی شورای شهر تقدیر و ابراز امیدواری کرد،در سال جدید نیز شورای شهر بتواند با عملکردی برنامه ریزی شده و صحیح در کلیه رویکردهای عمرانی، زیست محیطی، فرهنگی و سایر امور با برنامه و هدفمند به فعالیتهای خود ادامه دهد.

وی یادآور شد: لازم است در اسرع وقت و با توجه به نزدیک شدن روز کنگره ملی سرداران رشت المان های شهدای ذهاب رشت و هشت دی نیز در محل های مورد نظر جانمایی شود.

شیرزاد خاطر نشان کرد: متاسفانه در روزهای پایانی سالی که پشت سر گذاشتیم شاهد چاپ و نشری از روایط عمومی شهرداری مبنی بر گزارش عملکرد مجموعه شورا و شهرداری نبودیم و برعکس در شهرداریهای مناطق خروجی های کاغذی از عملکردها به چاپ رسیده است.

حق بین،مدیر گروه برنامه ریزی و بودجه شهرداری رشت در پاسخ به این سوال گفت: اعتبار موجود برای امور چاپی کفاف نمی کرده است و عرفا در هر سازمان تا اردیبهشت هر سال برای بودجه بندی و بستن برنامه های بودجه ای زمان هست و در این رابطه نیز در حال برنامه ریزی و تجدید نظرهای نهایی هستیم.

نامگذاری حد فاصل میدان گاز رشت تا دانشگاه آزاد پل تالشان، با نام " بلوار شهدای مدافع حرم"

در کمیسیون هشتاد و چهارم فرهنگی شورای شهر رشت مصوب گردید تا به پیشنهاد بنیاد شهید و با توجه به خاستگاه اکثریت مدافعان حرم از مناطقی چون این محل، مسیر یاد شده با نام شهدای مدافع حرم نامگذاری شود. هم چنین میدانی واقع در مجتمع مسکن مهر برای نام شهید کوچک زاده - از شهدای مدافع حرم – در نظر گرفته شد.

نامگذاری ۱۹۰ کوچه و بن بست در مناطق مختلف شهری رشت

در اولین جلسه کمیسیون فرهنگی شورای کلانشهر رشت که عصر روز دوشنبه در محل عمارت شورا برگزار شد نام ۱۹۰ کوچه و بن بست که توسط اهالی محل و شهرداریهای مناطق پی نهاد داده شده بود به تصویب رسید.

نیکومنش در این رابطه اظهار کرد: اساس کار در نامگذاری معابر شهری به این شکل است که میادین اصلی و مهم با نام شهدا و معابر فرعی به پیشنهاد اهالی منطقه و یا شهرداری مناطق از نام گلها و سایر نامهای زیبای متعارف انتخاب شود.

رئیس جلسه نیز این رای را تایید و اظهار کرد: هم اکنون نیز اکثریت مناطق دارای شماره بندی در کنار نامهای خود هستند.هم چنین با موافقت اعضا پارک تازه تاسیس نشاط رشت نیز به نام پارک شهیدان قناد تغییر یافت.

Share
نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
.:. کلیه حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی موج برنا محفوظ میباشد . استفاده از مطالب این پایگاه خبری با ذکر منبع بلامانع است .:.
2016 © Moje Borna