پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403

حسن تامینی، نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر ضرورت محدودیت واردات دارو در سال جدید، اظهار کرد: امروزه اغلب شرکت‌های تولیدکننده دارویی داخل از شرایط موجود گله‌مند هستند زیرا علاوه بر اینکه داروی تولیدی آنها با قیمت ارزان در بازار توزیع می‌شود، نمی‌توانند شاهد فروش مناسب این داروها در بازار مصرف باشند.

وی افزود: برخی داروهای تولید داخل دارای نمونه‌های خارجی است که اغلب شاهد استقبال خوبی از خرید داروها با برند خارجی هستیم لذا بارها نمایندگان کمیسیون بهداشت و درمان مجلس پیشنهاد دادند تا از هر طریقی حمایت خوبی از تولیدات داخلی شود.

تامینی گفت: باید تلاش شود تا با تولید داروهای باکیفیت داخلی،از واردات نمونه خارجی آن جلوگیری شود؛ در این زمینه اگر داروهای داخلی بی‌کیفیت هستند باید حمایت‌ها به گونه‌ای باشد تا کیفیت داروها افزایش یابد و این همان چیزی است که در راستای اقتصاد مقاومتی در حوزه سلامت می‌توان به کار گرفت.

نماینده مردم رشت تصریح کرد: متاسفانه بیشتر تولید کنندگان داخلی دارو از وضعیت موجود گلایه مند هستند، البته برخی از این شرکت‌ها مواد اولیه دارو را نیز خود تولید می‌کنند و برخی از شرکت‌ها با مواد اولیه وارداتی دارو را تهیه می‌کنند که متاسفانه حمایت درخور توجهی از هیچ یک از این دو گروه صورت نمی‌گیرد.

تامینی تاکید کرد: شرکت‌های دارویی که مواد اولیه را نیز تولید می‌کنند هم با مشکل توزیع و هم با مشکل تولید مواجه هستند به همین جهت نارضایتی آنها از وضع موجود بیشتر است چراکه تقاضا برای خرید این داروها کمتر است و عدم تقاضا گاهی به جهت کیفیت نامطلوب بخشی از این داروها است.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی،گفت:بدون شک وزارت بهداشت باید پاسخگو باشد که چرا تمایل برای خرید و استفاده از داروهای داخلی پایین است و باید راهکارهای بهتری برای وضع موجود لحاظ کند تا حوزه سلامت بتواند پرقدرت تر از همیشه به فعالیت خود ادامه دهد.

Share
نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
.:. کلیه حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی موج برنا محفوظ میباشد . استفاده از مطالب این پایگاه خبری با ذکر منبع بلامانع است .:.
2016 © Moje Borna