جمعه 10 فروردین 1403

منطقه گیلان، مهندس اسحاق شعبانی مدیرکل شیلات استان گیلان در دیدار با مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی در خصوص استفاده از ظرفیت‏های این منطقه در زمینه طرح‏های سرمایه‏ گذاری پرورش ماهی در قفس تولید و تکثیر ماهیان خاویاری،فرآوری آبزیان برای صادرات محصولات شیلاتی به کشورهای حاشیه دریای‏خزر مورد بررسی قرار گرفت.

مهندس رضا مسرور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی در این دیدار با تصریح بر اینکه به منظور تمرکز و هم افزایی بیشتر شورای "کشاورزی و شیلات منطقه آزاد انزلی "تشکیل می‏شود اظهار کرد: حمایت خود را از سرمایه‏گذاران داخلی و خارجی در حوزه‏های مختلف صنعت شیلات از جمله تولید و خدمات پس از تولید مانند تجهیزات سردخانه‏ای، کارخانه‏های بسته‏بندی و فرآوری آبزیان اعلام می‏کنیم.

وی با بیان اینکه مجتمع بندری کاسپین به عنوان یک بندر صادرات محور می‏تواند مکان مناسبی برای سرمایه‏گذاری در صنایع بالادستی و پایین دستی شیلات باشد افزود: از اجرای طرح سرمایه‏گذاری در زمینه پرورش ماهی در قفس در محدوده دریایی منطقه آزاد انزلی حمایت می‏کنیم، چراکه این شیوه نوین تولید ضمن افزایش تولید و سرانه مصرف، زمینه اشتغالزایی را فراهم می‏کند.

مهندس مسرور رویکرد سازمان متبوع خود را حمایت از صادرات به کشورهای حاشیه دریای‏ خزر بیان کرد و گفت: با عنایت به جایگاه و ظرفیت استان گیلان در پرورش ماهی به خصوص ماهیان خاویاری، آمادگی خود را در جهت فعالیت سرمایه‏ گذاران جهت توسعه صادرات به این کشورها اعلام می‏ کنیم.

اسحاق شعبانی مدیرکل شیلات استان گیلان در ادامه با استقبال از مباحث مطرح شده از سوی مهندس مسرور صادرات محصولات شیلاتی با محوریت منطقه آزاد انزلی به کشورهای حاشیه دریای خزر را از راهبردهای اداره کل متبوع خود مطرح کرد و گفت: در فاز اول طرح پرورش ماهی در قفس گیلان سالیانه 12 هزار تن ماه تولید می‏ شود و هم اکنون در بندر کیاشهر پروژه پرورش ماهی در قفس با ظرفیت 500 تن در سال راه اندازی شده و آمادگی داریم با موافقت سازمان منطقه آزاد انزلی در محدوده این منطقه در جفرود نمونه دیگری از این طرح را اجرا کنیم.

وی با ارائه پیشنهاد تاسیس شهرک ماهیان زینتی در منطقه آزاد انزلی به عنوان مرکزی برای جذب گردشگر و صادرات، اضافه کرد: استان گیلان در زمینه پرورش ماهیان زینتی حائز رتبه سوم در سطح کشور بوده و این در حالی است که در ماهیان قرمز این استان تولید کننده نخست ایران را در اختیار دارد و می‏توانیم برای صادرات گیاهان آبزی و ماهیان تزیینی با استفاده از ظرفیت جوامع محلی منطقه همکاری‏ های مشترکی را داشته باشیم

Share
نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
.:. کلیه حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی موج برنا محفوظ میباشد . استفاده از مطالب این پایگاه خبری با ذکر منبع بلامانع است .:.
2016 © Moje Borna