جمعه 10 فروردین 1403

داود زارع بيان كرد: با توجه به تعطيلات سال جديد و بارش برف سنگين در منطقه بالادستي شهرك تاريخي ماسوله، دو تن از سود جويان به تصور خالي بودن عرصه از ماموران حفاظت، بمنظور فروش غيرمجاز و كسب درآمد، به ريشه كن كردن نهال هاي كاشته شده در منطقه جنگل كاري دولي چال اقدام كردند كه با هوشياري مجري طرح و پرسنل منابع طبيعي و آبخيزداري دستگير شدند.
وي يادآور شد: طرح جنگل كاري دولي چال با هدف افزايش سطح جنگل و پيشگيري از وقوع سيل در منطقه و حوزه آبخيز ماسوله رودخان به صورت تلفيقي از پروژه هاي مكانيكي و بيولوژيكي آبخيزداري و جنگلكاري از سال 1382 آغاز و عمليات نهال كاري اين عرصه ها از سال 1383 شروع شده است.
مديركل منابع طبيعي و آبخيزداري گيلان ادامه داد: نهال هاي كاشته شده در منطقه و حوزه آبخيز ماسوله رودخان، از انواع گونه هاي بومي مناسب با شرايط آب و هوايي منطقه مي باشد.
زارع با اشاره به اينكه درخت و گياه نيز موجودي زنده و جاندار است، افزود: ريشه كن كردن نهال هاي كاشته شده در منطقه، باعث خشك شدن و از بين رفتن آنها شده و اين امر به مثابه قتل نفس بوده و گذشته از آن سال ها تلاش و كوشش و هزينه انجام شده براي كاشت و نگهداري اين نهال ها كه از بيت المال و سرمايه هاي مملكت تامين اعتبار شده، هدر رفته است.
وي با بيان اينكه ضمن ارجاع متخلفان دستگير شده به دادگستري شهرستان فومن، درخواست اشد مجازات براي آنان شده، به نقش مشاركت هاي مردمي اشاره و اضافه كرد: پرسنل و كاركنان اداره كل منابع طبيعي و آبخيزداري به ويژه عوامل سخت كوش يگان حفاظت، با تمامي توان و امكانات در صيانت و پاسداشت از انفال الهي تلاش مي كنند تا از هرگونه دست اندازي و تخريب عرصه هاي منابع ملي و سرمايه هاي عمومي كشور جلوگيري شود.
زارع خاطرنشان كرد: با توجه به گستردگي حوزه استحفاظي و وسعت عرصه هاي منابع طبيعي، حضور و همراهي مردم طبيعت دوست و علاقه مند به صيانت از جنگل ها و مراتع همواره ياريگر ما حافظان انفال الهي خواهد بود تا بتوانيم در انجام مسئوليت خود، موفق تر از هميشه گام برداريم.
ماسوله در 25 كيلومتري جنوب غربي شهرستان فومن و در 62 كيلومتري غرب مركز استان گيلان واقع است.
استان گيلان 564 هزار هكتار جنگل و 224 هزار هكتار مرتع دارد.

Share
نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
.:. کلیه حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی موج برنا محفوظ میباشد . استفاده از مطالب این پایگاه خبری با ذکر منبع بلامانع است .:.
2016 © Moje Borna