چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403

رحیم عطایی پور عصر دوشنبه در حاشیه دیدار با فرماندارشهرستان انزلی با اشاره به انجام آزمایشی این طرح در روستای خرطوم شهرستان شفت در سال گذشته اظهار كرد: بر اساس برنامه ریزی های سازمان فنی و حرفه ای گیلان تا پایان سال 95 یك روستا در هر یك از شهرستانهای استان بعنوان روستای هدف تعیین و طرح همیاران مهارتی در آن اجرا می شود.
وی با بیان اینكه آموزش در سازمان فنی و حرفه ای بصورت 25 درصد نظری و 75 درصد عملی انجام می شود افزود: در طرح همیاران مهارتی پس از آسیب شناسی و بررسی حرفه های مورد نیاز برای آموزش، توسط تیمی متشكل از مربیان مهارتی استان در خصوص رفع مشكلات حرفه ای آن روستا اقدام می شود.
عطایی پور خاطرنشان كرد: این طرح یك طرح ملی است كه در شورای عالی اشتغال كشور برای توسعه و توانمندسازی روستائیان به تصویب رسیده و با هدف رونق اقتصادی، بهبود وضعیت معیشتی و زمینه سازی برای جلوگیری از مهاجرت روستائیان به شهر در سطح روستاهای گیلان اجرا می شود.
وی با اشاره به نقش موثر روستائیان در تولید و بهره روی در جامعه تصریح كرد: با اجرای این طرح بسترهای لازم در جهت توسعه پایدار و رونق اقتصادی در سطح روستاها فراهم می شود.
مدیركل آموزش فنی و حرفه ای گیلان یادآور شد: طرح توانمندسازی روستائیان برای اجرای آموزش در مزرعه به تناسب شناسایی ظرفیت ها و توانمندی روستاها اجرا می شود.
وی اضافه كرد: در راستای گسترش مشاغل خانگی و كارآفرینی و همچنین اقتصاد مقاومتی در این طرح از شبكه های خانگی و كارآفرینان موفق استانی نیز به عنوان پشتیبان استفاده می كنیم.
وی یادآور شد : ازصندوق كارآفرین امید و كمیته امداد و همچنین اعتبارات سازمان فنی و حرفه ای سال گذشته به طور میانگین 40 میلیون ریال برای هر نفر به آموزش دیدگان و در مجموع مبلغی حدود 13 میلیارد ریال بعنوان تسهیلات با نرخ سود چهار درصد پرداخت شد.
عطایی پور در پایان با اشاره به ظرفیت های گردشگری و جاذبه های تاریخی شهرستان انزلی تصریح كرد: در راستای توانمند سازی بخش گردشگری استان و بندرانزلی و با مشاركت اداره كل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان، مركز تخصصی آموزش هتلداری نیز دراین شهرساحلی در سه ماه آینده به بهره برداری می رسد.
اداره كل آموزش فنی و حرفه ای گیلان در سال 94 در مراكز دولتی برای 20 هزار نفر و در مراكز خصوصی 9 میلیون نفر ساعت برابر با 25 هزار نفر را آموزش داده است./ایرنا

Share
نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
.:. کلیه حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی موج برنا محفوظ میباشد . استفاده از مطالب این پایگاه خبری با ذکر منبع بلامانع است .:.
2016 © Moje Borna