شنبه 1 اردیبهشت 1403

دکتر محمدعلی نجفی در این نشست با تبریک آغاز سال نو و ایام ولادت حضرت زهرای اطهر (سلام ا... علیها) افزود : حضرت فاطمه (س) الگوی بانوان جهان و فخر زنان است و درس مهر و صفا را از ایشان دارند.

وی شناخت  حضرت فاطمه (س) را شناخت عالم معنا و شرافت انسانی عنوان و خاطر نشان کرد : آنچه که امروز زنان ما در کنار خانواده شان به امر پرورش و تربیت فرزندان و همسرداری پرداخته تا حضور اندیشه ای و اجتماعی در کنار مردان در جامعه الگوگیری از آن بانوی گرامی است.

وی افزود : بانوان پشتوانه‌ی قوی برای مردان جامعه در الگوپذیری مسائل اجتماعی و جامعه شناسی هستند و حضور فکری، اندیشه‌ای، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی آنان در جامعه ملموس است.

دکتر نجفی تصریح کرد: هیچ روزی نیست که روز مادر نباشد چرا که صبر،مهر ،نور ، عشق و فداکاری مادران همواره در خانواده ساری و جاری است.

وی افزود : هرگاه فرزندی با تربیتی والا وارد جامعه می‌شود و کارآفرین و مدیری برتر می‌تواند باشد قطعاً یک مادر و زن موفق در کنارش بوده است.

وی با اشاره به اینکه زنان ما در عرصه‌های مختلف به خودباوری رسیده‌اند خاطر نشان کرد : بانوان ما با همه‌ی اشرافی که بر مسائل اجتماعی دارند در مجامع داخلی و خارجی حاضر می‌شوند و مطالب خود را طرح می‌کنند.

دکتر نجفی به نامگذاری امسال تحت عنوان اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل از سوی رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و افزود : باید فضایی فراهم شود تا با دوری از اقدام‌های شعاری از همه‌ی کسانی که در عرصه‌های اقتصادی و اجتماعی از خودگذشتگی و ایثار نشان دارند بهره‌مند شویم.

وی با بیان اینکه دستگاه‌های دولتی به تنهایی نمی‌توانند پاسخگوی اقتصاد مقاومتی باشند تصریح کرد : باید اقشار مختلف با استفاده از پتانسیل‌های داخلی با نگاهی درون‌زا و برون‌نگر دولت را کمک نمایند.

استاندار گیلان افزود : در سال اقتصاد مقاومتی باید فضایی فراهم شود که همه از جمله بانوان، نقش موثرتری برای تحقق این امر مهم ایفا کنند.

وی مادران و شهدا و خانواده‌های معظم آنان را الگوهای برتر این جامعه دانست و گفت : آنان نه تنها توقعات شخصی از مسئولان ندارند بلکه تقاضاهایی برای ایجاد اشتغال، ر فع تنگناهای مردم و رسیدگی به معیشت و رفاه آنان دارند.

نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به اینکه گاهی در صادرات اندیشه‌های واقعی و حقیقی غفلت کردیم و نتوانستیم آن را به نحو صحیح به دنیا ارائه دهیم افزود : متاسفانه در تبلیغات در سطح جهانی، حمایت از بانوان و نقش ارزنده آنان در ایران اسلامی مورد غفلت واقع شده است.

وی تصریح کرد : باید به صورت برابر فرصت‌ها را هدایت کنیم تا نقصان حادث شده رفع شود و از پتانسیل بانوان بهره لازم را بگیریم.

دکتر نجفی بر ضرورت اقتصادی شدن تولیدات بانوان در رشته‌های صنایع دستی و فرش دستی تأکید و خاطر نشان کرد :در بدو ورود به استان تلاشم در این حوزه بوده و راه اندازی بازارچه فرش دستی یکی از همین اهداف بود که با پیگیری‌های مستمر به ثمر نشست.

وی با بیان اینکه وجود توانمندی‌های بالا در زنان باور قلبی ماست افزود : مدیران استفاده از ظرفیت و توانمندی‌های بانوان را به صورت بخشنامه اداری تلقی و در دستور کار خود قرار دهند.

وی انتخاب اولین بخشدار زن در دولت تدبیر و امید در گیلان را یکی از اقدامات بهره‌گیری از فرصت جامعه‌ی زنان عنوان و تصریح کرد : شناسایی زنان توانمند و الگو گرفتن از بانوان برجسته کشور باید به صورت یک اندیشه و تفکر دنبال شود و این فرهنگ را رسانه‌ها، جراید، مطبوعات و بویژه صدا و سیما باید ترویج دهند.

نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به اینکه هر جا که اقدامی به بانوان واگذار شد خوش درخشیدند افزود : وظیفه ماست تا بدون هیچ منتی از همه‌ی اندیشه‌ها و افکار جامعه‌ی زنان به صورت برابر استفاده کنیم.

وی از دیدار با جامعه‌ی زنان به صورت گروه‌های تخصصی از رشته‌های صنایع دستی، گل و گیاه و نیز سازمان‌های مردم نهاد در آینده‌ی نزدیک خبر دارد و تصریح کرد : سازمان‌های مردم نهاد و NGO ها به راحتی می‌توانند مطالب و تقاضاهای خود را طرح و اندیشه‌های مختلف دفاع کنند.

در این دیدار که برخی از مدیران دستگاه‌های اجرایی نیز حضور داشتند مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری با تبریک فرا رسیدن سال نو که آغشته به شمیم فاطمی است گفت : همه‌ی متفکران، اندیشمندان، اساتید دانشگاه و نخبگان در بازشناسی وجوه آن شخصیت والا با زبان روز و جوان طلب را به مشارکت فرا می‌خوانیم و این مهم را یکی از فعالیت‌های مهم خود می‌دانیم.

فاطمه رفیعی با اشاره به اینکه زنان به عنوان نیمی از سرمایه‌ی کشور نقش بی بدیل در بخش‌های مختلف جامعه دارند افزود : بدون حضور زنان امید به تحقق اهداف و سیاست‌های نظام کم رنگ می‌شود.

در این نشست همچنین برخی از بانوان حاضر در جلسه به بیان دیدگاه‌ها، نقطه نظرات، پیشنهادات و مشکلات موجود در حوزه‌ی فعالیت خود را مطرح نمودند.

Share
نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
.:. کلیه حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی موج برنا محفوظ میباشد . استفاده از مطالب این پایگاه خبری با ذکر منبع بلامانع است .:.
2016 © Moje Borna