سه شنبه 4 اردیبهشت 1403

سردار محمدرضا میرحیدری با بیان اینکه اقدامات پلیس جهت آرامش مردم و مسافران از 27 اسفندماه سال گذشته با تشکیل قرارگاه نوروزی در قالب طرح گیلان مطهر شروع شد و تا پایان روز 14 فروردین ماه جاری ادامه یافت، افزود: پلیس با آماده باش کامل و پیش بینی تمهیدات لازم، امنیت مردم و مسافران در ایام تعطیلات نوروز را فراهم کرد.
وی افزود: اطلاع رسانی عمومی به مردم با رویکردهای هشدارهای انتظامی به منظور پیشگیری اجتماعی و ارائه اخبار ترافیکی محورهای مواصلاتی استان به طور مستقیم و روزانه، موجب کاهش جرایم و حوادث رانندگی در تعطیلات نوروز شده است.
وی مردم استان گیلان را مردمی مهمان نواز و با فرهنگ عنوان و بیان کرد: با تلاش مضاعف پلیس، با وجود حضور میلیون ها گردشگر و مسافر در استان در ایام نوروز شاهد امنیت مطلوبی بودیم.
رئیس پلیس گیلان با اشاره به اینکه بهره گیری از ظرفیت تمام دستگاه های امدادی موجب کاهش حوادث جاده ای در ایام تعطیلات نوروزی شد، بیان داشت: در این ایام سرقت در مقایسه با مدت مشابه سال قبل در مجموع کاهش 28 درصدی داشته است.
سردار میرحیدری تصریح کرد: در ایام تعطیلات نوروز سرقت منزل 36 درصد، سرقت خودرو 53 درصد، سرقت موتورسیکلت 30 درصد، سرقت داخل خودرو 23 درصد، کش روی 25 درصد، سرقت احشام 33 درصد و سایر سرقت ها 39 درصد کاهش داشته است.
وی با تاکید بر اینکه تلفات ناشی از تصادفات در این ایام در حوزه درون شهری کاهش 25 درصدی داشته، بیان داشت: حضور و مشارکت مردم در تحقق امنیت و همچنین تعامل و همکاری خوب دستگاه قضایی و سایر دستگاه ها با پلیس موجب موفقیت پلیس در تامین امنیت مردم در ایام تعطیلات نوروز شد.
وی تحقق امنیت در جامعه را بدون مشارکت مردمی موثر ندانست و افزود: مشارکت بسترساز امنیت در جامعه بوده و نظر و حضور مردمی برای تحقق امنیت در جامعه حائز اهمیت است./ایرنا

Share
نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
.:. کلیه حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی موج برنا محفوظ میباشد . استفاده از مطالب این پایگاه خبری با ذکر منبع بلامانع است .:.
2016 © Moje Borna