جمعه 31 فروردین 1403

منصور سربازی ایرنا اظهار کرد : این جانداران از افراد متخلف و سودجو که اقدام به صید و زنده گیری آنها برای فروش نموده بودند ضبط و توسط نیروهای یگان حفاظت و کارشناسان حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست گیلان به زیستگاه طبیعی خود در چند نقطه استان گیلان بازگردانده شدند.
وی خاطرنشان کرد : در روزهای پایانی سال عده ای افراد سودجو و فرصت طلب با صید و زنده گیری برخی جانداران و با استفاده از ناآگاهی مردم اقدام به فروش این جانداران بعنوان حیوان خانگی میکنند که این عمل جرم بوده و با متخلفان برابر مقررات قانونی برخورد خواهد شد.
وی افزود: طی هماهنگی بعمل آمده با نیروی انتظامی کلیه مبادی ورودی و خروجی استان گیلان جهت جلوگیری از قاچاق این جانواران تحت کنترل است.
معاون اداره کل حفاظت محیط زیست گیلان خاطرنشان کرد: 500 گونه از یک هزار و 140 گونه مهره دار کشور یعنی حدود 44 درصد مهره داران ایران در گیلان دیده می شود.
وی افزود: 45 درصد ماهیان ، 30 درصد دوزیستان ، 20 درصد خزندگان ، 61 درصد پرندگان و 25 درصد پستانداران کشور در گیلان شناسایی شده اند .
سربازی متذکر شد: 28 گونه از مهره داران استان شامل شش گونه ماهی ، دو گونه خزنده ، 12 گونه پرنده و هشت گونه پستاندار در فهرست گونه های تهدید شده قرار دارند.
وی تصریح کرد : به دلیل تراکم بالای جمعیت انسانی و تعارض های فراوان بین انسان و حیات وحش، هر ساله شاهد صدمات ناشی از تعارض به حیات وحش استان هستیم .
معاون فنی اداره کل حفاظت محیط زیست گیلان یادآور شد: برای حفظ گونه های جانوری نخستین اورژانس حیات وحش گیلان در منطقه سلکه تالاب انزلی با اعتباری بالغ بر 100 میلیون ریال اسفند ماه سال 94 افتتاح شد .
استان گیلان با وجود مساحت کمتر نسبت به سایر استان ها، به لحاظ تنوع حیات وحش از غنی ترین استان های کشور است .
این جانداران اسفند ماه پارسال توسط یگان حفاظت اداره کل محیط زیست استان تهران از متخلفان کشف و ضبط و به مرکز نگهداری جانوران در پارک پردیسان تحویل داده شده بود که پس از هماهنگی اداره شکار و صید سازمان برای رها سازی مجدد به طبیعت عصر روز پنج شنبه 24 اسفند به اداره کل محیط زیست گیلان تحویل داده شد و این اداره کل نیز با همکاری یگان حفاظت و کارشناسان حیات وحش اقدام به رها سازی مجدد این جانداران در زیستگاه های طبیعی در نقاط مختلف استان نمودند./ایرنا

Share
نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
.:. کلیه حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی موج برنا محفوظ میباشد . استفاده از مطالب این پایگاه خبری با ذکر منبع بلامانع است .:.
2016 © Moje Borna